در راستای عمل به وظایف ذاتی و سیاست های ابلاغی قوه قضائیه دال بر نظارت بر وضعیت گمرکات و نحوه نگهداری از اموال بلاتکلیف، رئیس کل دادگستری استان به همراهی دادستان مرکز استان از گمرک اردبیل و انبارهای عمومی مستقر در آنجا بازدید نمودند.

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از اداره روابط عمومی و رسانه دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان پس از بازدید میدانی از محوطه اداره کل گمرکات و شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی اردبیل در جمع مدیران و مسئولان این مجموعه با انتقاد از نحوه نگهداری برخی از کالاها و انبارهای موجود گفت : اموال انباشت شده حق الناس است و از نظر شرعی و قانونی نگهداری از این اموال به گونه ای که موجب خسارت در کالاها شود به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی افزود ؛ استفاده از نرم افزارهای به روز عملیات انبارداری و تجهیزات باربری در شرکت انبارهای عمومی استان ، در کنار آن افزایش انبارهای مسقف و محوطه سازی استاندارد لازم و ضروری می باشد تا در روند ترخیص کالا تسریع به عمل آید و چرخ اقتصادی استان و به تبع آن کشور عزیز اسلامی از ریل حرکت رو به جلو منحرف نشود .
وی در پایان افزود ؛ در یکی از مصوبات این جلسه مشترک مقرر گردید ، به منظور تسریع در رفع مشکلات مربوط به ترخیص برخی از کالاهای موجود ، دادستان محترم مرکز استان جلسه فوق العاده مشترکی با دعوت از اداره گمرک و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برگزار و نتیجه آن به قید فوریت گزارش گردد .
لازم به توضیح است که استان اردبیل در حال حاضر دو گمرک فعال دارد که روزانه ۵۰۰ کامیون از مرزها ورود و خروج دارند و از این حیث جزو ۱۰ گمرک ترانزیتی و نیز اولین گمرک چمدانی کشور هستند. از این دو گمرک سالانه به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار کالا صادر می شود.