در آئین تکریم و معارفه روسا و دادستان های حوزه قضایی بیله سوار که با حضور مسئولان قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی برگزار شد، محسن اناری به عنوان رئیس جدید دادگستری و رحیم جنگجو به عنوان دادستان جدید شهرستان بیله سوار معرفی شد.

دادگستری

 

 

به گزارش  تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تشریح اولویت ها و برنامه های دستگاه قضایی استان ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات رئیس محترم قوه مقوله پیشگیری از وقوع جرم را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی با مجموعه قضایی استان در چارچوب قانون باعث کاهش هزینه های پیشگیری شده و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی می شود.

رئیس کل دادگستری استان یکی دیگر از موضوعات مهمی که موجب کاهش آسیب های اجتماعی و کاهش اختلافات و دعاوی در موضوعات مختلف حقوقی و کیفری می شود را قانون مداری و تبلیغ و اجرای دقیق و صحیح آن عنوان نمود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بومی و محلی شهرستان بیله سوار وجود گمرگ در این استان را ظرفیت بسیار خوبی برای رونق اشتغال ذکر کرد و افزود: باید مسئولین شهرستانی با ورود به موقع جدی خود به مسائل و مشکلات در بحث گمرگ به توسعه و رونق آن کمک نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو همچنین بحث کشاورزی منطقه و مشکلات آن را موضوع جدی عنوان نمود و افزود: مسئله مدیریت آب و تقسیم عادلانه آن در بین زارعین بسیار با اهمیت ذکر کرد و افزود: باید مدیران مسئول در این زمینه تصمیمات درست و بر اساس اصول و قواعد از قبل برنامه ریزی شده اقدام نمایند تا کشاورزان در این حوزه با مشکلات کمتری درگیر باشند.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مرزی بودن شهرستان و حساسیت منحصر بفرد مناطق مرزی خاطر نشان کرد ؛ حفظ امنیت در مناطق مرزی از مهم ترین اهداف متعالی نظام و دستگاه قضایی است و با کسانی که بخواهند کوچکترین خدشه به این امنیت خدشه وارد کنند به شدت برخورد می شود.