با حضور مدیرعامل شرکت قطعات خودرو عظام، استاندار اردبیل، مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل و مسئوالان استانی و شهرستانی، هنرستان ۱۲ کلاسه پسرانه عظام با زیربنای دو هزار و ۵۴۷ متر مربع تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت

 

 

 

به گزارش تایماز نیوز  به نقل از  روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان اردبیل، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل روز یکشنبه در مراسم افتتاح هنرستان پسرانه ۱۲ کلاسه عظام خلخال اظهار کرد: این مدرسه ۱۲ کلاسه به همت شرکت سرمایه گذاری عظام تکمیل شده تا بعد از گذشت هشت سال بلاتکلیفی این پروژه، شاهد بهره‌برداری از این مدرسه ۱۲ کلاسه باشیم.

حسن محمدی ادیب تصریح کرد: با کمک گروه قطعه‌سازان خودرو عظام در کمتر از یک سال این مدرسه با صرف اعتبار ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تکمیل شده و در آستانه سال تحصیلی تحویل آموزش و پرورش خلخال می‌شود.
وی افزود : این هنرستان ۱۲ کلاسه با زیربنای دو هزار و ۵۴۷ متر مربع و دیوار کشی ۳۰۲ متر طول و محوطه سازی و آسفالت سه هزار ۹۵۰ متر مربع دارای امکانات، دو باب کارگاه بزرگ ، سه باب آزمایشگاه، موتورخانه مرکزی، سالن چند منظوره، نمازخانه، کتابخانه، ۱۲ حلقه سرویس دانش آموزی و ۵ حلقه سرویس همکاران و اتاق های متعدد احداث شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: در خلخال ۱۷ پروژه مدرسه‌سازی فعال است و ما سعی کردیم در چند ماه اخیر همه پروژه‌های بلاتکلیف و معطل مانده را با همکاری پیمانکاران فعال کنیم و تا دهه فجر بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری خواهد شد.
محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تکمیل ۱۷ پروژه مدرسه‌سازی ۵۰ میلیارد تومان منابع نیاز است و در کنار آن هشت میلیارد تومان تجهیزات و امکانات واحدهای آموزشی، هنرستانی به همراه یک میلیارد تومان برای آسفالت‌ریزی محوطه مدارس اختصاص یافته است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: آمادگی داریم تا پنج برابر اعتبارات شهرستانی برای ساخت فضاهای آموزشی منابع ملی جذب و تأمین کنیم.
وی اضافه کرد: فرمانداری خلخال بیشترین همکاری را با نوسازی مدارس داشته به طوری که ما نیز سعی می‌کنیم پنج برابر اعتبارات شهرستانی از منابع ملی و ردیف‌های مختلف جذب اعتبار داشته و پروژه‌های مدرسه‌سازی را در این شهرستان به سرانجام برسانیم.
محمدی ادیب بیان کرد: تکمیل پروژه‌های مدرسه‌سازی در این شهرستان در اولویت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است و امیدواریم سرانه فضای آموزشی در این شهرستان از پنج متر مربع به هفت متر مربع ارتقا یابد.
وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: مهمترین مشکل در خلخال فرسودگی فضاهای آموزشی است که ضرورت دارد از محل اعتبارات ملی برای نوسازی و تجهیز واحدهای آموزشی منابع در نظر گرفته شود.
در این جلسه خیر مدرسه‌ساز و مدیر مجموعه قطعه‌سازی عظام نیز به مسئولیت اجتماعی این مجموعه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در کنار ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان تا هفت هزار و ۵۰۰ نفر، سعی ما بر این بوده تا در ساخت فضاهای آموزشی ورود پیدا کنیم تا ۶۴ مدرسه به همت این مجموعه تولیدی عملیاتی و اجرایی شود.
میرزایی افزود: در کنار مدرسه‌سازی، ما سعی کردیم حمایت از مددجویان کمیته امداد را در کنار آزادسازی ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را در سطح ملی شاهد باشیم.