سخنرانی رئیس کل دادگستری استان پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان پیش از خطبه های عبادی ، سیاسی نمازجمعه اردبیل سخنرانی کرد. مقام عالی قضایی استان در ابتدای سخنرانی خود با […]

سخنرانی رئیس کل دادگستری استان پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان پیش از خطبه های عبادی ، سیاسی نمازجمعه اردبیل سخنرانی کرد.
مقام عالی قضایی استان در ابتدای سخنرانی خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفای ایشان و اشاره به ترور این بزرگواران گفت : پدیده ترور و تروریسم که با خشونت و قتل سیاسی همراه و همزاد است، یکی از مباحث محافل سیاسی، حقوقی و بین المللی دنیا بوده و استکبار جهانی و بالاخص آمریکای جنایتکار از آن به عنوان ابزاری برای زورگویی سیاسی و به کرسی نشاندن اهداف شیطانی خود استفاده می کند و این در حالی است که به فرموده معمار کبیر انقلاب، منطق آنها ترور است و این عمل غیر انسانی ناشی از عجز آنها بوده و اسلام دین منطق است و صد البته این ترورهای کورکورانه باعث بارور شدن نهال نوپای انقلاب شده و باعث بیدار شدن ملت شریف ایران اسلامی گردید.
حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ادامه ، به ارایه گزارش اقدامات و عملکرد و نیز برنامه های آتی دستگاه قضایی استان پرداخت.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده در دادگاه های حقوقی و تجدید نظر، دادسراها و شورای حل اختلاف رسیدگی شده است اظهار داشت: ضروری است تا متولیان و نهادهای فرهنگی اقدامات شاخصی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.
توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، روز آمدی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی، اقدام بر اساس سند تحول قضایی، نظارت و آموزش بر زیر مجموعه ها را بخشی از مهمترین برنامه های آتی دادگستری استان برشمرد.
وی با قدردانی از مردم ولایی و حسینی اردبیل به ویژه خیرین استان از آزادی ۴۶۰ نفر از محکومان جرایم غیر عمد و مالی با کمک خیرین و ستاد دیه استان خبر داد.