نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از رویش‌های انقلاب و نهاد پیشگام در حوزه علمی پژوهشی، تحقیقاتی و صنعتی، خدمات ماندگار و قابل تقدیری در حوزه‌های مختلف انجام داده‌ که همگی در راستای خدمت به جامعه بوده است.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان اردبیل، محمود عباس‌زاده با تبریک چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی و با اشاره به برنامه‌های موفق این مجموعه در استان اردبیل گفت: ایجاد مرکز درمان ناباروری از اهم اقدامات جهاد دانشگاهی در عرصه پزشکی است و بسیاری از زوج‌های نابارور در این مرکز تحت درمان قرار گرفته اند و تداوم فعالیت آن نیز به شکل مناسب در استان پیش رفته است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های خدادادی این شهرستان نیازمند بهره‌گیری ویژه و ثروت‌اندوزی از آن می‌باشد، تصریح کرد: استان اردبیل به‌ خصوص شهرستان مشگین‌شهر ظرفیت ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و باغی دارد.

عباس‌زاده ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر از تنوع گیاهان دارویی بسیار بالایی برخوردار است که برای ساماندهی آن می‌توان به ایجاد مراکز فرآوری و اسانس گیری این گیاهان با استفاده از  ظرفیت جهاد دانشگاهی اقدام کرد. امیدوارم با این اتفاق مبارک شاهد تحقق شعار سال و توجه ویژه به تولیدات دانش‌بنیان در سطح استان باشیم.

وی اظهار کرد: توسعه و گسترش کارهای تحقیقاتی و ایجاد زیرساخت‌های بیشتر در سطح استان و شهرستان‌ها مستلزم اهتمام دولت و مجلس است که مجلس با اهتمام جدی از طرح‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی حمایت می‌کند.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی به تلاش‌های به عمل آمده و اقدامات انجام یافته برای توسعه استان در تمام عرصه‌ها اشاره و تصریح کرد: امیدوارم با همکاری جهاد دانشگاهی بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف همچون گردشگری، پزشکی، گیاهان دارویی و علی‌الخصوص اشتغال و اقتصاد به اهداف مورد نظر دست یابیم.

عباس‌زاده افزود: تمام طرح‌های مهم جهاد دانشگاهی استان اردبیل مورد حمایت مجلس خواهد بود و در این زمینه با هدف مشترک تحقق شعار سال، تمهیدات لازم به کار گرفته می‌شود تا بتوانیم با رفع دغدغه‌های استانی به منویات مقام معظم رهبری در این حیطه جامه عمل بپوشانیم.