پورتال تخصصی صنعت ساختمان و املاک کشور در استان اردبیل با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی از جمله دکتر جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل و رحیم محمدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل ، هیئت مدیره و اعضای اتحادیه مشاورین املاک ، رئیس انجمن […]

پورتال تخصصی صنعت ساختمان و املاک کشور در استان اردبیل با حضور جمع کثیری از مسئولان استانی از جمله دکتر جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل و رحیم محمدی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل ، هیئت مدیره و اعضای اتحادیه مشاورین املاک ، رئیس انجمن انبوه سازان و تعدادی از کارشناسان حوزه ساختمان و فعالین صنعت ساختمان و املاک افتتاح شد

جمالی عضو هیات مدیره شرکت همراه املاک دراین جلسه گفت : کارگروه همراه املاک با همکاری متخصصین، مهندسین، حقوقدانان و کارشناسان مرتبط با صنعت ساختمان با ایجاد بستری متفاوت نسبت به استارتاپ های مشابه، با طراحی وبسایت و اپلیکیشن اقدام به ارائه خدمات متنوع نموده است.

وی افزود: این سامانه با ایجاد لایه های گسترده، خدمات متنوعی را برای عموم مردم فراهم نموده و شرایط تعامل بین تولید کنندگان، فروشندگان، مصرف کنندگان و همچنین هدفمند شدن قراردادهای بخش املاک را ایجاد نموده است.

جمالی در این جلسه تاکید نمود که با راه اندازی این اپلیکیشن بانک اطلاعاتی متمرکزی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد که با یکپارچه سازی خدمات مشاورین املاک و ایجاد یک شبکه هوشمند به ارائه اطلاعات و خدمات مختلف در حوزه صنعت ساختمان و املاک می پردازد.

جمالی عضو هیات مدیره شرکت همراه املاک با اشاره به اینکه در این اپلیکشین بصورت انلاین فروشگاه های حوزه صنعت ساختمان نمایش و معرفی می گردد افزود: در این اپلیکشین سرعت و امنیت معاملات ملکی و خدمات ساختمانی با تبدیل فعالیت سنتی به کسب و کار مبتنی بر دانش فناوری اطلاعات افزایش می یابد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این سایت بستری ایجاد می شود که به صورت انلاین ارتباط بین تولید کنندگان، سازندگان و کسب و کارهای مرتبط با حوزه ساختمان ایجاد می شود و هزینه تولید مسکن با حذف حلقه های اضافی بین تولید کنندگان و مصرف کنندکان کاهش می یابد.
دکتر جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۳۰ درصد پروند های حقوقی در سال ۱۴۰۰ بخصوص در مرکز استان در حوزه املاک بود.
وی در ادامه خاطر نشان کرد این پرونده ها نشات گرفته از عدم تنظیم صحیح قراردادها و قولنامه ها و نبود مشاوران حقوقی در این حوزه می باشد که باعث متضرر شدن مردم گردیده است.
افاقی افزود؛ در حوزه قضایی استان بالای ۱۱۳ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی مطرح بود که این امر باعث شد یکی از ابر چالش های قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ کاهش ورودی پرونده ها باشد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اشاره به اینکه تشکلات قضایی استان با تمام توان و با اتخاذ تدابیر لازم با توجه و پیروی از شعار سال ۱۴۰۱ از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند تا با برنامه ریزی و اجرای طرح های دانش بنیان در حوزه قضایی توسط این شرکت ها شاهد کاهش ورودی پروند ها در سیستم قضایی باشیم.
رحیم محمدی ، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: اجرای طرح کاداستر بسیار مهم و ضروری است .

وی بیان کرد: به زبان ساده کاداستر همان حدنگاری و یا نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی نقشه‌برداری‌ای که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن، سند مالکیت صادر کرد.
محمدی اضافه کرد: کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می کند و از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می باشد.
وی با اشاره به اینکه این طرح در کشور ایران نیز درحال اجرا می باشد
وی خاطر نشان کرد: با اجرای جدی این طرح با کاهش پرونده های زمین خواری و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، ارتقای امنیت و آرامش روانی در جامعه، کاهش اشتباهات و حذف نوشتار های دستی، عدم امکان الحاق هر گونه عملیات به متن سند، حذف فرایندهای زائد اداری، صرفه جویی و کاهش اتلاف وقت و راحتی و آسایش مردم روبرو خواهیم شد .
او شناسایی راحت موقعیت و مختصات املاک، جلوگیری از صدور سند مالکیت معارض، کمک به مسوولان برای سیاست گذاری و برنامه ریزی کلان شهری، شفاف سازی امور، ذخیره سازی اطلاعات در بانک املاک، اعمال شاخصه های سرعت ، دقت و کیفیت و حفظ و حمایت بهینه از مالکیت مالکین رسمی را از دیگر مزایای اجرای طرح کاداستر و صدور سند تک برگی عنوان کرد .