پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی به روش تامین مالی زنجیره ای رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی به روش تامین مالی زنجیره ای گفت: برنامه پرداخت تسهیلات به روش تامین مالی زنجیره ای مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی، برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی استان، عملیاتی […]

پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی به روش تامین مالی زنجیره ای
رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه پرداخت تسهیلات برای واحدهای صنعتی به روش تامین مالی زنجیره ای گفت: برنامه پرداخت تسهیلات به روش تامین مالی زنجیره ای مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی، برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی استان، عملیاتی می شود.
صادقی در این جلسه که با حضور نمایندگان بانک های عامل و دستگاههای اجرایی استان در کارگروه تامین مالی برگزار شده بود اظهارداشت: وزارت متبوع در راستای تسهیل در جذب نقدینگی واحدهای تولیدی، کاهش هزینه ها، افزایش سودآوری و بهینه سازی نقدینگی، تامین مالی زنجیره ای را با جدیت تمام در دستور کار قرار داده و بانک مرکزی نیز آن را جهت اجرا به بانک های عامل ابلاغ نموده است .
وی افزود: در این روش صورتحساب الکترونیکی در سامانه جامع تجارت، جایگزین پیش فاکتور فیزیکی شده و ثبت فاکتورهای خرید و فروش در سامانه نقش گردش مالی واحد تولیدی را ایفا خواهد نمود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: برای تحقق برنامه، امکان دسترسی بانک ها به سامانه جامع تجارت توسط وزارت متبوع فراهم شده است .
این مقام مسئول یادآور شد : دراین روش بین حلقه های مختلف زنجیره، هماهنگی ایجاد شده و تسهیلات پرداختی به حلقه ها جهت تامین مواد اولیه تخصیص می یابد .
ایشان در ادامه،کاهش هزینه تمام شده محصول، کنترل آثار تورمی تسهیلات پرداختی، افزایش شفافیت، کاهش انحراف منابع و تسریع دسترسی به سرمایه در گردش را از پیامدهای این طرح برشمرد.
صادقی در پایان از اجرای برنامه آموزشی و توجیهی برای مدیران واحدهای صنعتی استان در روزهای آتی خبر داد .