مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: اولین همایش پیرغلامان رضوی امام رضا (ع) به همت دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل در امامزاده صالح اردبیل برگزار و ۱۴ نفر از ذاکرین اهل بیت و عصمت طهارت (ع)  به نیت 14امام معصوم تجلیل شدند.

پروین حسینی / تایماز نیوز از اردبیل ،در این مراسم، علی حسن زاده ضمن قدردانی از فعالیت تمامی مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، گفت: این همایش همه ساله با معرفی و تجلیل دیگر مداحان و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تحت عنوان خادم یار رضوی برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل با اشاره به اینکه برای اولین بار همایش خادم یارانو  پیرعلامان رضوی در استان اردبیل با مرکزی شهرستان اردبیل برگزار شد، افزود: تلاش می کنیم این همایش سال آینده به صورت استانی برگزار شود.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار خادمیار رضوی و یاوران رضوی در سطح استان اردبیل فعالیت می کنند.

در حاشیه این همایش دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل در نشست با خبرنگاران به عملکرد این کانون اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه کرامت بیش از ۳۱۳ برنامه توسط کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل برگزار می‌شود.

علی حسن‌زاده اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت ۴۰ عنوان برنامه در قالب بیش از ۳۱۳ مورد به مدت ۱۱ روز توسط کانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل در مناطق مختلف استان برگزار شد  .

دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: جشن امام رضا(ع) دربیش از۲۸ مسجد استان اردبیل که بانام امام رضا (ع) مزین شده برگزار شد.

حسن‌زاده گفت: مسیر میرزاده خانم تا امامزاده صالح به عنوان مسیر جشن امام رضا(ع) در نظر گرفته بود و در این مسیر جشن‌های ویژه برگزارشد.

دبیرکانون‌های خدمت رضوی استان اردبیل گفت: محوریت برگزاری این برنامه‌ها مردمی بوده و با مشارکت مردم برگزار شد و تجربه نشان داده هر جا برگزاری برنامه‌های بامشارکت مردم بوده منظم و تاثیرگذار و ماندگار بوده است.

حسن‌زاده گفت: خانواده‌ها  در این مدت به صورت خودجوش خانه‌ها و کوچه‌های خود را گل‌آرایی و آذین‌بندی کردند و در این زمینه جوایزی هم به خانواده‌ها اهدا شد.

حسن‌زاده به فعالیت ۲ معاونت خادم‌یاری و کانون‌های خدمت در سطح استان‌ها اشاره کرد و افزود: تلاش بر این است تا با افزایش کانون‌های عمومی خدمت رضوی بتوانیم بیشتر و بهتر در خدمت هموطنان باشیم.

وی به گستردگی علاقه‌مندی آحاد مردم برای خادم‌یاری حرم رضوی اشاره کرد و ادامه داد: ۲۲۰ هزار نفر در کل کشور و ۲ هزار نفر نیز در استان اردبیل در طرح خادم‌یاری ثبت‌نام کرده بودند که در دوره جدید فعالیت آستان قدس رضوی صلاح بر این شد تا در گام نخست یاور رضوی انتخاب و بعد از یک سال فعالیت مستمر خادم‌یاران کارت رسمی دریافت کنند.

وی از اعزام زیارت‌ اولی‌ها به مشهد مقدس خبر داد و اضافه کرد: افراد بالای ۳۵ سال و در قالب گروه‌های نیازمند و مستمند که تاکنون به حرم رضوی مشرف نشدند، در قالب چند دستگاه اتوبوس با تأمین هزینه از سوی آستان قدس رضوی به مشهدالرضا اعزام شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با توجه به برجستگی امام رضا (ع) در بحث تبیین و مناظره، کرسی‌های اندیشه‌ورزی در حوزه مناظرات با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در این ایام برگزار شد.

وی گفت: ترویج فرهنگ رضوی در جامعه اولویت اساسی است و در این زمینه همگان باید اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام اکبر قیامی نیز در این نسشت خبری  با اشاره به کرامات امام رضا (ع) و خادمان حرم مطهر رضوی، بیان کرد: اینکه امروز به عنوان خادم مطهر رضوی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فعالیت می کنیم یک افتخار بزرگ برای ما هست.

جانشین دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل با اشاره به اینکه دبیرخانه کانون های خدمت رضوی استان اردبیل در قالب ۲۲ کانون تخصصی در سطح استان اردبیل فعالیت دارد، یادآور شد: کانون های تخصصی و عمومی خدمت رضوی استان اردبیل در تمامی عرصه های فرهنگی، جهادی، محرومیت زدایی، اجتماعی، مذهبی، روانشناسی، قرآنی و رسانه در سطح استان اردبیل فعالیت دارند.

 

 

 

 

  • نویسنده : پروین حسینی