در گرامیداشت هفته بسیج؛

مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره شعر خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد

  پرینت
مراسم اختتامیه بیست و چهارمین کنگره شعر خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد
شناسه خبر : 9126 | تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
مراسم اختتامیه استانی بیست و چهارمین کنگره شعر خراسان رضوی در شهرستان کاشمر برگزار و از 16 شاعر تقدیر و تجلیل شد.
تایماز نیوز/ به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز سوم آذرماه، مراسم اختتامیه استانی بیست و چهارمین کنگره شعر خراسان رضوی حول محور دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان کاشمر در محل سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد.

محبوبه میرصادقی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج بیان کرد: شاعران ۳۶۰ اثر برای ما ارسال کردند که در موعد مقرر، هیئت داوران بررسی های لازم را انجام دادند

میرصادقی افزود: تمامی آثار شاعران بررسی شد و در نهایت تعداد هشت اثر با عنوان برگزیده و هشت اثر هم با عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «می‌توان با ابزار شعر مخاطب را به راه راست و صراط مستقیم هدایت کرد؛ میتوان هم او را به کج‌راهه برد، او را ساقط کرد.»

وی یادآور شد: شعرهای بسیار خوبی به دست ما رسید و واقعا انتخاب شعرهای برگزیده را برای ما سخت کرده بود و امید داریم که این مسیر همچنان با نشاط و در مسیر تعالی پیش برود.

لازم به ذکر است از ابتدای مراسم اختتامیه خانم مائده نژاد کریم، نقاش و هنرمند کاشمری تصویر شهید سید مرتضی آوینی را شروع به طراحی و در پایان این طرح را به اتمام رساند و در مسیر  زنده نگه داشتن یاد و نام شهدایمان اثری به یادگار گذاشت.

در حاشیه این مراسم نیز بچه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان کاشمر با حضور و همراهی مدیران کانون، منیره ریحانی و نسرین نامور نقاشی‌های زیبایی در موضوع انقلاب و شهید طراحی کردند.

در پاین این مراسم با حضور مسئولین استانی از جمله سیدنعمت الله سجادی، معاونت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خراسان رضوی، محبوبه میرصادقی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ملیحه غیور، مدیر دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان و فرماندار و امام جمعه کاشمر و دیگر مسئولین شهرستان از کتاب شمع فروزان رونمایی و از ۱۶ شاعر برگزیده و برتر، تقدیر و تجلیل شد.

این مراسم به همت بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خراسان رضوی و دفتر نمایندگی این بنیاد با مدیریت مجید خدامی در کاشمر و با همراهی فرماندار و مسئولین ادارات و نهادهای مربوطه شهرستان و نیز همکاری حمید عشقی، عضو شورای شعر شاعران بسیج خراسان رضوی برگزار شد.

برچسب ها
اخبار مشابه
نخبۀ کنکوری مازندران در اثر گازگرفتگی جان باخت
بحران آب در شمال استان اردبیل
تحقق کامل بودجه شهرداری و اختصاص بخش عمده آن به حوزه عمران در ۳ سال گذشته
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.