معاون فنی شرکت بیمه دی گفت: رویکرد بیمه دی ضمن تاکید بر مولفه‌های بنگاه داری، توسعه خدمات و بهبود کیفیت خدمات است .

تایماز نیوز/  احمد صفرزاده در همایش سالگرد تاسیس بیمه دی در استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد ما بر توسعه خدمات و بهبود کیفیت خدمات به بیمه گزاران و بیمه شدگان است وی با اشاره به تاریخچه آغاز فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در کشور اظهار کرد: همزمان با قانون ملی شدن صنعت بانکداری در کشور ما شرکت های بیمه نیز ملی اعلام شدند و تمامی شرکت‌های بیمه خارجی و خصوصی ادغام و از محل ادغام ، شرکت های بیمه البرز، دانا و آسیا به وجود آمدند . معاون فنی شرکت بیمه دی افزود: با توجه به ساختارهای دولتی که فعالیت‌های بیمه ای در آن‌ها شکل می گرفت در ۱۳۸۴ براساس ابلاغ سیاست های اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی از جانب مقام معظم رهبری ، با محوریت کاهش تصدی گری دولت در امور اقتصادی مقرر می شود همه شرکت های بیمه به غیر از بیمه ایران خصوصی شود و تعداد شرکت های دیگر نیز توسعه داده شود.
صفرزاده با اشاره به انجام عملیات بیمه‌گری توسط ۳۲ شرکت خصوصی در کشور در حال حاضر ادامه داد : ماهیت شرکت بیمه و تاسیس شرکت های بیمه اساسا به عنوان بنگاه بازرگانی و تجاری می باشد که خصیصه و ویژگی اصلی آن، این است که از محل ارائه خدمات سود داشته باشد و همین سود موجب ایجاد پایداری این بنگاه اقتصادی را در ارائه خدمات به بیمه گزاران تضمین نماید .
ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان فلسفه ایجاد شرکت بیمه دی بوده وی با بیان اینکه شرکت بیمه دی از سال ۱۳۸۳ به همت سازمان بنیاد شهید و ایثارگان ایجاد شده است، افزود : ۱۰۰ درصد سهام این شرکت متعلق به خانواده معزز شهدا و ایثارگران بوده که محوریت ارائه خدمات بیمه در اولویت اول به این قشر معزز مد نظر است و در اولویت های بعدی به عنوان یک شرکت بیمه گر و عمومی فعالیت در سایر عرصه ها انجام می شود . معاون فنی شرکت بیمه دی با بیان اینکه قرارداد درمان خانواده شهدا و ایثارگران ۲ برآیند چالشی برای شرکت بیمه دی دارد ادامه داد: ماهیت قرارداد بیمه در کل صنعت بیمه یک برآیند نامساعد و منفی دارد به طور متوسط اگر ضریب خسارت صنعت بیمه را در رشته درمان در نظر بگیریم ۱۰۰ واحد از بیمه گزار حق بیمه دریافت می‌کنیم و ۳۵ واحد از سایر منابع روی آورده بیمه گزاران اضافه و خدمات بیمه ای عرضه می شود. صفرزاده خاطرنشان کرد: رشته درمان یک رشته بیمه ای با برآیند نامساعد است و کل صنعت را اگر در نظر بگیریم ۷۰ درصد سهم حق بیمه متعلق به دو رشته درمان تکمیلی و رشته شخص ثالث است چالش بعدی این است که با توجه به روند نامساعد بیمه گری رشته درمان ، شرکت بیمه دی با لحاظ شأن والای بیمه شدگان قرارداد درمان تکمیلی با بنیاد شهید بایستی خدمات مناسب و کیفیت ارائه و رضایت آنان را کسب نماید . وی تصریح کرد: در حال حاضر برای ۶ سال متوالی در شرکت بیمه دی توفیق اجرای قرارداد درمان خانواده شهدا و ایثارگران را داریم و علی رغم تمام سختی‌های موجود در پایداری و حفظ ماندگاری شرکت و پاسخگویی مطلوب و جامع به ایثارگران که دارای چالش های خاصی می باشد با دعای خیر همین قشر معزز بیمه دی با افتخار و سربلندی این قرار داد را اجرا کرده و انشالله برای سنوات آتی این افتخار نصیب همکاران بیمه دی در کل کشور خواهد شد.
معاون فنی شرکت بیمه دی افزود: برای اجرای این قرارداد چیزی حدود ۱۴ هزار تا ۱۵ هزار شخصیت حقیقی و حقوقی درگیر ارائه خدمات هستند بطوریکه نزدیک به ۱۰ هزار مرجع درمانی طرف قرارداد و حدود ۲ هزار ارزیاب خسارت برای رسیدگی و پرداخت خسارت های قرارداد همکاری می نمایند . صفرزاده بیان کرد: چالش بعدی که در ارتباط با قراداد درمان و عملیات بیمه گری هست بحث ناپایداری و ناهمگرایی شاخص های بازرگانی و اقتصادی اثرگذار بر عملکرد شرکت های بیمه از جمله بحث واردات دارو و تجهیزات پزشکی و مسائل ارزی و … است. وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود ۲۵ درصد است، گفت: ضریب نفوذ بیمه بیانگر این است که چقدر از درآمد خانوار صرف خرید بیمه می شود، هر چقدر سطح این درصد بالاتر باشد بیانگر این است که سهم بیمه در هزینه های خانوارها مورد توجه است .
معاون فنی شرکت بیمه دی خاطرنشان کرد: نسبت ضریب نفوذ بیمه کشور ما به نسبت متوسط جهانی حدود ۳۰ درصد است که دلیل پایین بودن ضریب نفوذ در کشور ، عدم ارائه خدمات شایسته و متناسب با نیازهای بیمه گزاران از جانب شرکتهای بیمه ، پایین بودن قدرت خرید افراد و خانوارها و عدم توجه به اهمیت بیمه و وضع عوارض و هزینه های اضافی برای خدمات بیمه ای از جانب قانونگذار می باشد که بار این عوارض به مردم تحمیل شده و هزینه خرید خدمات بیمه ای را بالا می برد و نتیجتاً موجب اقبال کم مردم در خرید خدمات بیمه ای می شود.
صفرزاده در پایان اضافه نمود با نگاه جدید بیمه گران در عرصه رقابت که در حال حرکت به سوی ارتقاء کیفیت خدمات و کسب رضایت بیمه گزاران است و تدقیق قانونگذار در توجه جدی به توسعه امر بیمه در تمامی ارکان زندگی خانوارها امید به توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه مورد انتظار است . ایشان عنوان داشتند که شرکت بیمه دی به نقش یکی از بازیگران صنعت بیمه بر اساس چش انداز سه ساله خود به دنبال ارزش آفرینی پایدار و ایجاد تجربه خوشایند برای مشتریان و شبکه فروش است . ماموریت ما ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای جامعه با ارائه خدمات نو اندیشانه هست و در این راستا از همه فرصتها و ابزار در اختیار خود برای اجرای این رسالت و دستیابی به چشم انداز خود بهره خواهیم گرفت از این رو اهداف کلان شرکت بیمه دی را بدین شرح عنوان نمودند :
۱ – افزایش سهم بازار با تمرکز بر سود آوری پایدار
۲ – تحول دیجیتال و هوشمند سازی فرآیند های بیمه گری و نظارتی
۳ – ارتقا کمی و کیفی خدمات با تاکید بر بهبود تجربه مشتریان
۴ – توسعه کمی و کیفی و بهبود تجربه شبکه فروش
۵ – افزایش کارایی و ارتقا بهره وری
۶ – توسعه فرهنگ بیمه و تقویت جایگاه برند