ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل به احياي واحدهاي توليدي در ۲ سال اخير اشاره كرد و ادامه داد:‌ بيش از ۱۰۰ واحد راكد توليدي و صنعتي به چرخه فعاليت بازگشته و ۸۲ واحد نيز در مرحله بازگشت به چرخه توليد قرار گرفته است. صادقي در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات […]

روز صنعت بازدید خبرنگاران

ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل به احياي واحدهاي توليدي در ۲ سال اخير اشاره كرد و ادامه داد:‌ بيش از ۱۰۰ واحد راكد توليدي و صنعتي به چرخه فعاليت بازگشته و ۸۲ واحد نيز در مرحله بازگشت به چرخه توليد قرار گرفته است.
صادقي در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار كرد: امسال قرار است ۷۰ واحد توليدي راكد به مجموع واحدهاي توليدي فعال استان برگردد كه تاكنون در چهار ماه اخير ۴۳ واحد از اين تعداد به چرخه فعاليت‌هاي صنعتي و توليدي باز گشته است.
وي حمايت از ساخت محصولات صنعتي توليدي در جلوگيري از واردات را از ديگر رويكردها برشمرد و تصريح كرد: با هدف جلوگيري از خروج ارز و حمايت از توليدات داخلي، صنايع الكترونيكي و صنايع دانش‌بنيان فرصت توليد مؤثر و صادرات‌محور را فراهم كردند و در ساير صنايع نظير ام.دي.اف، پلاستيك، فولاد و ميلگرد نيز ظرفيت‌هاي خوب صادراتي فراهم آمده است.
صادقي حمايت از توليد محصولات صادرات‌محور صنعتي را يادآور شد و گفت: براي ايجاد فضاي رقابتي و ارتقا كيفي محصولات توليد شده، تيمي در سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقر شده تا واحدهاي فعال را مورد حمايت و پشتيباني قرار داده و بستر فعاليت مؤثر را در اين بخش با تأمين مواد اوليه به وجود آورند.
وي افزود: در حوزه صادرات ما تا ۲ برابر رشد و جهش صادراتي را اعم از ارزش و وزن صادراتي محصولات شاهد هستيم به طوري كه ۵۱۶ ميليون دلار صادرات از گمركات استان انجام شده است.
صادقي در ادامه خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير عمده محصولات صادراتي استان از محصولات كشاورزي به ويژه سيب‌زميني به سمت صادرات محصولات صنعتي سوق پيدا كرده به گونه‌اي كه ۶۰ درصد محصولات صادراتي استان صنعتي هستند.
وي اضافه كرد: ميلگرد، شمش فولاد، مواد پلاستيكي،‌ ام.دي.اف و مصنوعات چوبي از جمله اين محصولات صنعتي صادراتي است كه به كشور تركيه، آذربايجان و ساير كشورهاي همسايه و حتي اروپايي صادرات اين محصولات را شاهد و ناظر هستيم.
صادقي ارتقاي كيفي توليد محصولات متنوع را در استان با استانداردها و برندهاي مشخص يادآور شد و بيان كرد: در كنار توليد شيرهاي صنعتي اعم از گاز و نفت، توليد شيرآلات بهداشتي نيز در گرمي به عنوان قطب توليد اين محصولات مورد توجه قرار گرفته و ما در بحث توليد پلاستيك نيز ۲۵ درصد نياز بازار را تأمين مي‌كنيم.
وي فعاليت ۲ كارخانه خودروسازي حديد مبتكران در مشگين‌شهر با تقويت جبهه توليد كاميون و كشنده‌ها و همچنين توليد اتوبوس و ميني‌بوس را در اردبيل يادآور شد و اظهار كرد: توليد يك‌هزار دستگاه ميني‌بوس با انعقاد قرارداد با وزارت كشور و توليد آمبولانس بر اساس قرارداد با وزارت بهداشت در اولويت اين كارخانه‌ها قرار گرفته است.
صادقي به ظرفيت‌هاي معدني استان به ويژه شناسايي ۲ معدن ارزشمند مس و موليبدن در مشگين‌شهر اشاره كرد و ادامه داد: پروانه بهره‌برداري براي اين معادن و برداشت آنها صادر شده و در كنار آن فرصت توسعه صنايع تبديلي نيز در اين بخش فراهم آمده است.
ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل از ايجاد اشتغال براي صنوف توليدي همپاي واحدهاي صنعتي در استان خبر داد و تصريح كرد: فرصت اشتغال براي ۶ هزار و ۸۰۰ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت در يك سال اخير با پوشش بيمه‌اي در استان اردبيل مهيا شده است.