مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا می‌یابد. حسن قاسم‌پور گفت: گام‌های نهایی برای ارتقای منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به منطقه حفاظت‌شده برداشته شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: در این زمینه طرحی تهیه شده و […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر به عنوان منطقه حفاظت شده ارتقا می‌یابد.

حسن قاسم‌پور گفت: گام‌های نهایی برای ارتقای منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به منطقه حفاظت‌شده برداشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: در این زمینه طرحی تهیه شده و موافقت سازمان صمت و منابع طبیعی اخذ شده و با تصویب آن در شورای عالی حفاظت محیط زیست ۱۰ هزار هکتار از منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر به منطقه حفاظت شده ارتقا خواهد یافت.

به گفته او، بر اساس آخرین آمار ۱۹۴ راس کل و بز منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر و ۲۱۴ در منطقه حفاظت شده آق داغ به صورت مشاهده مستقیم سرشماری شده است.

قاسم پور با بیان اینکه در یک سال اخیر هفت قلاده پلنگ و در ده سال اخیر ۲۰ قلاده در نقاط مختلف این منطقه مشاهده شده است، گفت: همه این موارد بیانگر حفاظت بهتر از این منطقه از طریق همکاری محیط بانان، همکاری جوامع محلی و ارتقای فرهنگ محیط زیستی ساکنان منطقه و ایجاد شرایط مناسب برای این گونه‌هاست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: علاوه بر این  تنوع گونه‌ای در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول موجب شده است تا حفاظت و حراست از این منطقه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته افزایش یابد