معاون دادستان مرکز استان گفت: در جریان بازدید میدانی از وضعیت بالیخلوچای و بررسی نحوه عملکرد دستگاه های متولی در ساماندهی و رسیدگی به رودخانه مذکور، به تشکیل پرونده پیگیری مسائل مرتبط رودخانه در معاونت حقوق عامه دادستانی تا حصول نتیجه پیگیر هستیم.

به گزارش مرکز رسانه دادستانی اردبیل، اکبر مرادی معاون دادستان مرکز استان در جریان بازدید میدانی از وضعیت بالیخلوچای و بررسی نحوه عملکرد دستگاه های متولی در ساماندهی و رسیدگی به رودخانه مذکور، به تشکیل پرونده پیگیری مسائل مرتبط رودخانه در معاونت حقوق عامه دادستانی تا حصول نتیجه ااشاره کرده، افزود: با ورود دادستان مرکز استان اردبیل به علت خشک شدن و مرگ ماهیان و مسائل مختلف بالیخلو چای از جمله موارد زیست محیطی، کمیته ای با پیگیری معاونت حقوق عامه و با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست در استان تشکیل یافته است.

وی ادامه داد: تا تصویب و اجرای طرح جامع رودخانه، تمام مصوبات کمیته باید در زمانبندی مشخص شده اجرا گردد.

معاون حقوق عامه دادستان اردبیل اظهار داشت: شهروندان از وضعیت بالیخلو چای گلایه مند هستند و این دغدغه و گلایه و نارضایتی شان به حق و بجاست.

مرادی گفت: تاحصوص نتیجه و از طرف مردم، تمام اقدامات مربوطه را در دادستانی رصد خواهیم کرد و ضمن حمایت از اقدامات قانونی برای تسریع و تسهیل در انجام پروژه ها، با هرگونه تخلف و قصور و ترک فعل مدیران و کارکنان نیز برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.