دادستان اردبیل گفت: با اجرای جامع و قاطع طرح "آرامش در شهر" شاهد ایجاد محیطی ناامن برای معتادین و سوداگران مرگ و فضای آرام و امن برای شهروندان خواهیم بود.

تایماز نیوز| به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، جلال آفاقی دادستان در سومین نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال ۱۴۰۲ ، با اشاره به لزوم مقابله جدی و برنامه ریزی شده با جرائم و آسیب های اجتماعی اظهار داشت: یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی گرایش به مواد مخدر و اعتیاد به آن می باشد و اعتیاد به مواد مخدر زمین ساز ارتکاب به سایر جرائم است.
وی افزود ؛ وقوع انواع بزه به ویژه سرقت های خرد اغلب از سوی معتادین سارق انجام می شود که این موضوع خود احساس ناامنی را در جامعه متبلور می سازد لذا به منظور مقابله جدی تر با این نوع آسیب های اجتماعی لازم است دستگاه های دخیل از جمله شهرداری مکلف اند قسمتی از اعتبارات لازم برای تامین محل نگهداری و سایر هزینه های جاری آنان را تأمین و تخصص نماید.
مدعی العموم مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : یکی دیگر از راهکارهای مقابله با سوداگران مرگ، جدیت در شناسایی اموال قاچاقچيان مواد مخدر است که در این خصوص دستگاه ها و مراجع نظامی و انتظامی باید در همکاری و هم افزایی بیش از پیش ضربه های مهلک تری به بنیان های مالی آنان وارد نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پایان از اجرای طرح ” آرامش در شهر” در خبر داد و تصریح کرد: با اجرای جامع و قاطع این طرح شاهد ایجاد محیطی نا امن برای معتادین و سوداگران مرگ و فضای آرام و امن برای شهروندان خواهیم بود.