رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به آغاز بازنگری طرح احیای بافت تاریخی شهر، این طرح در ششمین اجلاس روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهرها بررسی خواهد شد.

 

تایماز نیوز | دکتر علیپور رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در نشست تخصصی نخبگان،صاحبنظران و مهندسان شهرسازی و معماری نظام مهندس که بامحوریت برگزاری ششمین اجلاس روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهر و مراکز استانها در سالن آمفی تئاتر نظام مهندسی اردبیل برگزار شد؛ تصریح کرد: با توجه به آغاز بازنگری طرح احیای بافت تاریخی شهر، این طرح در ششمین اجلاس روسای کمیسیونهای شهرسازی و معماری کلانشهرها بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی شهر اردبیل وجود اغتشاشات در نماهای بصری، سیما و منظر شهری است؛ افزود: این مشکل و چالش به دلیل عدم وجود طرح تفصیلی به روز است . با توجه به اینکه در ده سال گذشته، بافت فیزیکی شهر اردبیل رشد کرده است اما طرح تفصیلی هیچ تغییری نکرده؛ لذا ضروری بود که طرح تفصیلی به روزرسانی شود که خوشبختانه این طرح جهت تصویب به شورای عالی معماری کشور ارسال شده و در این اجلاس رونمایی خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه طرح تفصیلی جدید شهر اردبیل دارای مزیت ها و ویژگی های خاصی است؛ عنوان کرد:: رویکرد پهنه بندی و انعطاف پذیری طرح، تعیین زیر پهنه ویزه متناسب با ویزگی های شهر، پرهیز از ابهام و کلی گویی در تدوین ضوابط جهت تحقق پذیری، محله محوری و اتکا به ظرفیت هاو عناصر محله و بویژه نقش اجتماعی و فرهنگی محلات از جمله ویژگی های طرح تفصیلی است.

علیپور ادامه داد: رویکرد تعیین حداکثری خدمات باتوجه به مقیاس عملکرد و شرایط محیطی محل سکونت، توجه به زیست شبانه، رعایت عدالت در خدمات شهری با تاکید بر عدالت اجتماعی ،نگاه عدالت محور به ساکنان محلات کم برخوردار و محروم و سیاستهای تولید مسکن،ساماندهی شبکه معابر و کنترل سفرهای درون شهری و درنهایت رویکرد ارزش محور و احیای بافت های تاریخی شهر از دیگر ویژگی های طرح تفصیلی است.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای مهندس غریبی رئیس سابق کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل در برنامه ریزی برای برگزاری این اجلاس گفت: از طرف تیم مدیریت شهری قدردان زحمات مهندس غریبی در هماهنگی برای برگزاری این اجلاس هستیم.


انتهای پیام/