دادستان مرکز استان اردبیل در جلسه توجیهی ضابطان بسیج بر ارتقای تعاملات دوسویه بسیج و فراجا به ویژه در مقابله با جرائم اولویت دار اردبیل تاکید کرد

 

تایمازنیوز | آفاقی در جلسه توجیهی فرآیند آموزش ضابطان بسیج ویژه متقاضیان کارت ضابطین قضایی که به همت معاونت منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری و به صورت ویدئو کنفرانسی در سراسراستان باحضور مسئولان قضایی و فرماندهان بسیج برگزار شد، با تشریح ضرورت صیانت از امنیت و ارتقای آن در جامعه، برکات گشت های رضویون در توسعه امنیت محله محور و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یادآورد شده، بر تقویت گشت های ضابطان نیروی مقاومت بسیج در جرائم مشهود تاکید کرد.
وی با بیان ضرورت رعایت قانون و دقت درحفظ حرمت افراد و گسترش آزادی های مشروع، ضابطان را به حساسیت بیش از پیش در رعایت قانون و رعایت ضوابط در اقدامات و ماموریت ها فراخواند.

دادستان اردبیل با اعلام اینکه جرائم مرتبط با خشونت، سرقت و موادمخدر بیشترین آمار پرونده های دادسرا را به خود اختصاص داده است، بر ارتقای سطح تعاملات ضابطین بسیج با فراجا به ویژه در مقابله با جرائم اولویت دار درقالب گشت های محله محور تاکید کرد.

جهانگیر جوانمرد سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مدرس دوره آموزشی ضابطان بسیج نیز با تاکید بر آموزش های مستمر ضابطین و ضرورت رعایت دقیق قوانین و مقررات در ماموریت ها، تامین امنیت و توسعه آن را در گرو پایبندی به قانون توسط آحاد جامعه دانست.
وی با اشاره به اصل پیشگیری، بر ترویج و گسترش فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر در جامعه از بابت پیشگیری های فرهنگی تاکید کرد.

#هر_شهروند_اردبیلی_یک_دیده‌بان_اجتماعی_مدعی‌العموم