نشست و هم‌اندیشی زنان خانه‌دار شهر خشکبیجار در خانه محیط زیست به مناسبت ۲۱ تیرماه مصادف با روز بدون پلاستیک برگزار شد. 

 

به گزارش پایگاه خبری تایمازنیوز به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛  کارگاه آموزشی برای زنان خانه‌دار شهر خشکبیجار به وسیله اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرداری خشکبیجار و خانم کهنی رئیس شورای اسلامی این شهر  با حضور شهردار خشکبیجار در خانه محیط زیست برگزار شد.

در برنامه که روز چهارشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ به دعوت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان برگزار گردید، مقوله مدیریت مصرف پلاستیک و استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و همچنین ظروف شیشه‌ای به جای ظروف پلاستیکی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

در این برنامه همچنین حسینی شهردار خشکبیجار در زمینه مشارکت خوب و فعال شهروندان در زمینه تفکیک پسناندها از مبدا و مدیریت پسماندهای شهری مطالبی اعلام نمود‌ و گفت: ۷۰ درصد خانوارهای خشکبیجار تفکیک اصولی انجام می‌دهند و حدود ۳۰ درصد از خانوارهای محله‌ها کلاً زباله ندارند و به اصطلاح زباله آنها صفر است.

شهردار خشکبیجار سپس با همت آموزش و پرورش و شورای شهر با توجه به آموزشهای چهره به چهره در این شهر گفت: در این زمینه به نتایج ارزشمند  دست یافته‌ایم.

در ادامه برنامه نیز تهمینه شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست استان گیلان در زمینه‌ تاریخچه “روز بدون پلاستیک” و اهمیت استفاده از وسایل چند بار مصرف و تاثیرات مخرب پلاستیک بر طبیعت و جانوران  توضیحاتی برلی شرکت‌کنندگان ارائه کرد.

وی همجنین بر لزوم استفاده نکردن از پلاستیک برای تهیه نان تاکید کرد

در پایان هم از زنان کارآفرین شهر خشکبیجار به رسم یادبود به اهدای هدیه به وسیله شهردار خشکبیجار قدردانی شد.

بابک خاصه خان