امام جمعه کاشمر:

جریان فلسطین در راستای انقلاب حضرت مهدی (عج) است/ ضرورت امروز بیداری جامعه انسانی و اسلامی است

  پرینت
جریان فلسطین در راستای انقلاب حضرت مهدی (عج) است/ ضرورت امروز بیداری جامعه انسانی و اسلامی است
شناسه خبر : 12233 | تاریخ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
امام جمعه شهرستان کاشمر با بیان اینکه صهیونیست‌ها از درون متفرق و متشتت شده‌اند گفت: قیام مردم مظلوم فلسطین در راستای انقلاب حضرت مهدی (عج) است و این جریان، بیداری جامعه انسانی و اسلامی را تقویت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز به نقل از ترشیز خوان؛ حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه‌های آخرین جمعه ماه رمضان در ۲۵ فروردین گفت: حضور باشکوه شما نمازگزاران در راهپیمایی روز جهانی قدس، مصادف با روز قدر  که تا پاسی از شب را هم شب زنده‌داری کردید و  روزه هم هستید، جبهه معناداری است.

وی افزود: این اراده‌ها، اراده‌های آهنینی است که با زبان روزه در راهپیمایی شرکت کردید آن هم بخاطر مسأله‌ایی که به ظاهر از ما نیست و در کشور دیگری به مردم آنجا ظلم می‌شود و این نشان می‌دهد علاوه بر ایمان قوی، بصیرت کافی هم در همه ما وجود دارد.

امام جمعه کاشمر بیان کرد: همه ما و حتی کسانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند این حرکت را تأیید می‌کنند و بصیرت دارند که ضرورت  است از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنیم و دلایل محکمی برای این دفاع داریم.

وی گفت: دلیل اول ما برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین این است که جریان فلسطین در راستای جریان انقلاب حضرت مهدی (عج) است چون قیام مردم فلسطین شعله‌ایی را به نام بیداری جامعه انسانی و اسلامی شعله ورتر می‌کند.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به فرق آدمهای بیدار و با استقامت با آدمهایی که به آنها ظلم می‌شود ولی جرأت و استقامت ندارند بیان داشت: آمار شهدای فلسطین در سال کمتر از هزار نفر است اما هم اکنون در آفریقا روزی بیشتر از دو هزار نفر از گزسنگی می‌میرند؛ آن هم در قاره‌ایی که ثروتمند است! چگونه است که جامعه بشری برای آنها حرفی نمی‌زند؟! چون مردم آفریقا ساکت هستند و در برابر ظلمی که به آنها می‌شود سکوت کرده‌اند.

وی افزود: چنانچه دزدی اموال مردم را چپاول کند و مردم از ترس چیزی نگویند کسی هم متوجه چپاول و غارت دزد یا دزدها نمی‌شود و فکر می‌کنند که طلبکاری آمده و طلب خود را گرفته است اما اگر اهالی همان خانه اول اعتراض کنند و سر و صدا بلند شود همه متوجه ظلم می‌شوند و ساکت نمی‌نشینند.

امام جمعه کاشمر گفت: بنابراین یکی از نتایج قیام مردم فلسطین این است که بیداری اسلامی و انسانی را ایجاد و تقویت می‌کند. فلسطین نقطه‌ایی است که مردم غزه، کرانه باختری و غیره همه با هم در مقابل اسرائیلی‌ها ایستاده‌اند و این برای ما منطق محکمی دارد.

وی بیان داشت: ما که منتظر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه شریف هستیم و معتقدیم حضرت مهدی در بیت المقدس نماز جماعت خواهد خواند و حضرت عیسی بن مریم به او اقتدا خواهند کرد و لشکریان بیشتری به آن حضرت ملحق خواهد شد بنابراین زمینه‌های استقرار حکومت جهانی به کمک جریان فلسطین محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: دلیل دوم حمایت ما از مردم فلسطین، کمک انسانی ما به انسانهای مظلوم است حتی اگر مردم فلسطین مسلمان نیودند و ما هم مسلمان نیودیم به عنوان یک انسان باید از مظلوم دفاع کرد. به همین دلیل شاهد هستیم که برخی از مسیحیان هم از فلسطین دفاع می‌کنند و برخی از یهودی‌ها هم از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند چون این یک حرکت انسانی است.

وی گفت: دلیل سوم ما برای حمایت از فلسطین این است که فلسطینی‌ها با دشمن ما می‌جنگند؛ به قول معروف دشمن دشمن شما، دوست شما است و اسرائیل که چند سال پیش اعلام کرد که به ایران حمله می‌کند، اکنون در برابر موشک‌های غزه درمانده شده است.

امام جمعه کاشمر بیان کرد: فلسطینی‌های آواره از سه کشور لبنان و فلسطین و سوریه به اسرائیل حمله کردند و گنبد آهنی اسرائیل متلاشی شد و در بیانیه پایانی راهپیمایی امروز هم اعلام شد که صهیونیست‌ها از درون متفرق و متشتت شده‌اند. اینها ادعایشان این بود که می‌خواهند در دنیا امنیت ایجاد کنند در حالی که در امنیت خودشان درمانده شده‌اند.

وی اظهار کرد: اکنون ناامن ترین کشور دنیا، اسرائیل است اکنون صهیونیست‌ها با این امر مواجه هستند که یهودی‌ها در حال فروش خانه‌هایشان هستند و منطقه را ترک می‌کنند و این درگیری در داخل صهیونیست‌ها نویدبخش پیروزی بزرگی است.

امام جمعه کاشمر افزود: از طرفی دیگر حرکت‌های دیپلماسی دولت ما در منطقه با عربستان و کشورهای همسایه ارتقاء داشت و  کاهش خیلی از این تنش‌ها زمینه گشایش در اقتصادمان را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: دلیل چهارم حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین به قول برخی از سیاسیون که درست هم می‌گویند، این است که ما داریم با اسرائیل در خارج از خاک خودمان می‌جنگیم و این بزرگترین قدرتی است که دشمن را در خارج از خاک کشورمان زمین بزنیم مخصوصا بدون اینکه از مشت خودمان استفاده کنیم و دیگران به جای ما مشت در دهان دشمن ما می‌زنند و این خیلی مهم است.

امام جمعه کاشمر یادآور شد: قدرت ایران همان صد موشکی است که توسط مسنضعفین در کمتر از ۱۰ دقیقه بر اسرائیل فرود آمد. قدرت ایران یعنی کشور یمن که ما حمایتشات کردیم و علیه دشمن ما شعار می‌دهد و امروز راهپیمایی ضدصهیونیستی دارد و همین یمن مورد توجه عربستان واقع شده است و آمده‌اند که با یمن ارتباط برقرار کنند. به عبارتی کسی که عربستان برای سرش جایزه سنگینی گذاشته یودند حال با او عکس می‌گیرند و با او رابطه دیپلماسی برقرار می‌کنند.

برچسب ها
اخبار مشابه
دستگيری جاعل و کلاهبردار حرفه ای در اردبيل/کشف ۲۱۰ قرارداد جعلی
رونمایی از جام های طلای عمارلو و کلورز
آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی و امدادی در استان اردبیل
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.