رئيس شوراي زكات استان اردبيل گفت: به منظور ترويج پرداخت زكات در جامعه، بايد به طور گسترده‌اي كار و اقدامات فرهنگي بسيار صورت گيرد.

به گزارش پايگاه خبر تایماز نیوز؛ آيت‌الله سيدحسن عاملي در جشنواره علمي، ترويجي و تكريمي زكات استان اردبيل گفت: خدا از هر چه بگذرد، از زکات نمی‌گذرد چرا كه زکات حق فقرا است و حق بالاتر از این نمی‌شود.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات ائمه اطهار(ع) و بیان برخی روایات در اهمیت پرداخت زکات، بيان كرد: چهره عاطفی زکات در مرحله نخست بسیار مهم است، کار انسانی که احساس انسانی دارد بسيار ارزشمند خواهد بود.

آيت‌الله عاملي بر لزوم تبیین اهمیت زکات و بیان چهره عاطفی و معنوی زکات و پرداخت صدقه در جامعه تاکید کرد و گفت: چهره‌های نامدار كه به خصوص در مناطق محروم وارد عرصه خدمت‌رساني به نيازمندان شده‌اند و نماد افتخار هستند باید بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند.

رئيس شوراي زكات استان اردبیل با اشاره به اینکه پرداخت زکات و صدقه ۷۰ نوع بیماری را دفع می‌کند، اعلام كرد: در روایات اسلامی از زکات به عنوان قلعه‌ای یاد شده که می‌تواند جامعه اسلامی را از آسیب نگه داشته و فقر را ریشه‌کن كند.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل در پايان بخش سخنان خود به مسئولان فرهنگی توصیه کرد تا در قالب فیلم و سریال اهمیت پرداخت زکات، نحوه پرداخت زکات و هزینه‌کرد آن به‌ویژه در کمک به فقرا و بیماران سرطانی و خاص را به تصویر کشیده و در این زمینه تبلیغ كنند.

انتهاي پيام

  • منبع خبر : پايگاه اطلاع‌رساني كميته امداد