مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در نشست با رئیس کل دادگستری استان، گفت: اجرای بند( 2 ) تبصره (12) قانون بودجه سال 1400 موجب شفافیت در مالیات ستانی گردیده و در شناسایی و تشکیل پرونده مالیاتی به بیش از 30000 مؤدی فاقد سابقه در نظام مالیاتی نیز مؤثر واقع شده است

به گزارش تایماز نیوز ، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل، داریوش سرخانی مقدم مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان موجب شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی وجلوگیری از فرار مالیاتی می شود. همچنین وضع پایه های مالیاتی جدید مانند مالیات بر خودروهای لوکس، املاک گران قیمت، خودروهای سنگین و مالیات بر خانه های خالی در برقرای عدالت مالیاتی مؤثر است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور برای تحقق بخشیدن به اصل تعامل با مؤدیان گامهای مؤثری برداشته است از جمله :اصلاح قانون نظام مالیاتی، برقراری نظام مالیاتی هوشمند و داده محور شدن فرایندهای مالیات ستانی که خواسته دیرینه فعالان اقتصادی می باشد.

داریوش سرخانی‌مقدم ، مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل نیز گفت: در راستای شفاف‌سازی امور و با هدف کاهش مراجعات و بهبود روند امور اداری و اجرایی و همچنین پذیرش اظهارنامه‌های الکترونیکی تلاش بر این است که بخش‌های مختلف اقدامات اجرایی و مراجعه مودیان به صورت غیرحضوری و در فضای الکترونیکی انجام شود.

وی افزود: مودیان مالیاتی باید در یک فرآیند مناسب پرداختی‌های خود را انجام داده و جلوی نگاه طبقاتی و یا مفاسد مالیاتی نیز گرفته شود.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: راه‌اندازی سامانه‌های به روز جهت شناسایی مودیان مالیاتی و اطلاعیه‌های پیشگیرانه توام با اقدامات عملیاتی صحیح با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی راهکاری مناسب برای فرهنگ سازی مالیات ستانی در استان است.

حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: باید راه‌های فرار مالیاتی با هماهنگی تمامی سازمان ها و ارگان‌های ذیربط و اتاق اصناف شناسایی و احصا شده و جلوی آن گرفته شود.

وی یکی از راه‌های اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور را درآمدهای مالیاتی از تمام واجدین شرایط اخذ مالیات دانست و افزود: اجرای کامل و دقیق آن عین عدالت بوده و دستگاه قضایی کشور و به تبع آن دادگستری استان در راستای کمک به تحقق اهداف عادلانه محور این نهاد حاکمیتی از هیچ مساعدت قضایی دریغ نخواهد کرد.