مدیرکل استاندارد استان اردبیل از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه بازرسی استاندارد در استان اردبیل در سال گذشته خبر داد. هاشم علایی در بازدید از مراحل اجرای طرح استانداردهای اجباری در اردبیل اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۸ اجرای استانداردهای تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد […]

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه بازرسی استاندارد در استان اردبیل در سال گذشته خبر داد.

هاشم علایی در بازدید از مراحل اجرای طرح استانداردهای اجباری در اردبیل اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از سال ۱۳۸۸ اجرای استانداردهای تجهیزات شهربازی و وسایل زمین بازی را بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد اجباری اعلام کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۹ مورد تجهیزات شهربازی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد، ۵۸ مورد فعال و ۱۳۱ مورد نیز غیرفعال است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه تمامی شهر بازی‌های استان، در طول سال و در برنامه زمان‌بندی شده توسط شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می‌گیرند، افزود: در همین راستا ۱۵۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی در سال گذشته انجام شده است که نسبت به برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده ۱۰۵ درصد تحقق داشته است.

علایی ضمن تشکر از پیگیری‌های دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص استانداردسازی تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی، خاطر نشان کرد: علیرغم پیگیری‌های مستمر به عمل آمده از شهرداری‌ها، اکثر زمین‌های بازی استان فاقد گواهی ایمنی هستند.

وی ادامه داد: انتظار داریم جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، شهرداری‌های استان از فعالیت زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده اند، جلوگیری به عمل آید.

دبیر شورای استانداردسازی استان در پایان گفت: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری تجهیزات و مزبور اطمینان حاصل کنند.