دبیر نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) گفت: این کنگره برای اولین بار توسط هئیت عاشقان ظهور اردبیل در کشور برگزار می شود و هدف اصلی این کنگره آشنایی جوانان با شعر و شخصیت امام زمان(عج) می باشد.

تایماز نیوز/ عفور رجبی در نشست خبری با خبرنگارن در حسینیه مرحوم میرزا محسن مجتهد اردبیلی افزود: این کنگره با مشارکت وهمکاری تولیت مسجد جمکران، استانداری اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، صدا و سیما، اداره کل اوقاف و تبلیغات اسلامی استان، سپاه استان و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه با درج غیررسمی پوستر گنگره در فضای مجازی در طول این ۳ روز حدود ۶۰ اثر از استان های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است،خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ است و افتتاحیه رسمی کنگره ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در همین حسینه مرحوم مجتهد اردبیلی ساعت ۶ عصر برگزار می شود.

دبیرنخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) بیان داشت: اشعار ارسالی در دو بخش ترکی و فارسی با محوریت های؛ وصف و مدح حضرت مهدی (عج)، عدالت جهانی با ظهور حضرت مهدی، همبستگی ادیان در زمان ظهور، برابری و برادری شعار آسمانی ظهور، آرمان های مهدی موعود و زیبایی های ظهور، ویژگی منتظران ظهور و یاران حضورت مهدی (عج) می باشد.

وی با دعوت از مشارکت تمام علاقمندان در این حوزه افزود: شرکت کنندگان در این کنگره آثار خود را در قالب word به آدرس دبیرخانه؛ اردبیل محله طوی، کوچه رحمانیه پلاک ۴۷ حسینیه مرحوم میرزا محسن مجتهد اردبیلی با کدپستی ۵۶۱۳۶۶۴۳۸۶ یا در فضای مجازی در ایتا به شماره ۰۹۱۴۹۵۳۵۱۸۶ ارسال کنند.

رجبی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم دوران ملی برای داروی آثار دعوت کنیم، گفت: طبق تصمیم اتاق فکر این کنگره قرار شد برای برگزیده نفر اول هر بخش ۸۰ میلیون ریال همراه تندیس گنگره، نفردوم ۶۰ میلیون ریال همراه تندیس کنگره، نفر سوم ۴۰ میلیون ریال همراه تندیس کنگره و برای ۱۰ نفر هم ۲۰ میلیون  ریال با عنوان شایسته تقدیر اهدا شود.

دبیر نخستین کنگره ملی شعر در انتظار مهدی(عج) در پایان سخنان خود افزود: اختتامیه کنگره ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سالن ولایت استان اردبیل برگزار می شود.