آئین تحلیف کار آموزان وکالت و اعطای پروانه مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان و دادستان انتظامی مرکز وکلا ، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

تایماز نیوز / به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل، در ابتدای این مراسم با تسلیت اربعین حسینی و نیز فرار رسیدن سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) ، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا ( ع)، این ایام را فرصتی مناسب برای خودشناسی و و ارتقای شناخت دینی و معرفتی دانست که جا دارد جامعه علمی و نخبه از این ظرفیت برای کمک به ایجاد جامعه ای سالم مبتنی بر احکام دینی و الهی بیشتر بهره ببرند.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های کلان قوه قضائیه، سند تحول قضایی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه است را از مهمترین اسناد و محور عمل دستگاه قضایی برشمرد و گفت: روز آمدی و بروز رسانی سند تحول قضایی از موضوعات بسیار مهم است که می تواند با توجه به پیشرقت روز افزون جامعه و پیچیدگی های آن بسیاری از نیازمندی ها را در حوزه های مختلف حقوقی برآورده سازد.
مقام عالی قضایی استان در ادامه با بیان جایگاه و شان قضا و قضاوت تصریح کرد: رفتار و منش و پوشش یک وکیل باید متناسب با جایگاه وی باشد و ویژگی ظاهری و آراستگی معرف شخصیت جامع از یک فرد حقوقی که مدافع حق و عدالت است را داشته باشد .
وی در ادامه بیان ویژگی های وکیل گفت: توانمندی علمی در کنار استفاده از تجارب اساتید در حوزه کاری و مشورت در امور حقوقی از عوامل مهم تاثیر گذار در کسب موفقیت در امر وکالت است.
حجت الاسلام و المسلین کثیرلو امانتداری و رازداری را از دیگر خصایص مهم وکالت ذکر کرده و آن را یک اصل انسانی و شرعی دانست که به جد برلزوم رعایت آن توصیه می شود و نباید اسرار مردم که بر اساس اعتماد با وکیل در میان گذاشته شده است فاش شود که در این صورت ضربه مهلکی بر پیکر اعتماد عمومی بر جامعه وکلا تحمیل می شود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به آسیب ها و تغییر شیوه و روش های تهدیدها و آسیب های دشمنان، فضای مجازی را در کنار فرصت های آن بستری برای ضربه به جامعه اسلامی دانست که باید با هوشیاری، دقت و بصیرت کافی در مقابل اینگونه تهدیدها از آمادگی کافی برخوردار باشیم و بتوانیم با وقت شناسی اینگونه تهدیدها را خنثی نماییم.