کاندیدای مجلس دوازدهم گفت: طرح ها و لوایح مجلس باید از الگوی علمی و تخصصی تبعیت کرده و دارای شناسه تخصصی باشد.

تایماز نیوز | غفور پاک نهاد در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: سیاست های کلی نظام که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است مجموعه قواعد و اصولی است که می تواند ما را در حوزه های مختلف به اهداف توسعه ای برساند.
وی خاطرنشان کرد: در مراحل اجرایی بهتر است سند آمایش مورد توجه قرار گرفته تا بر همین اساس ما بتوانیم برنامه ریزی های توسعه ای منطقه ای را با الهام گیری از سیاست های کلی اجرایی و عملیاتی کنیم.
کاندیدای مجلس دوازدهم ادامه داد: قوای سه گانه موظف هستند تا در برنامه ریزی های میان مدت و بلندمدت خود این سیاست های کلی را مورد توجه قرار دهند ولی متاسفانه در چهار سال اخیر در مجلس طرح و لایحه ای را ندیدیم که براساس سیاست های کلی نظام بررسی و به تصویب برسد.
پاک نهاد بیان کرد: طرح ها و لوایح باید به شناسه تخصصی که دارای مرجعیت علمی باشد آراسته شده تا امکان تصویب و اجرای طرح ها و لوایح براساس الگو و معیار شایسته فراهم آید.
وی تصریح کرد: متاسفانه این شناسه تخصصی هم در لوایح ارسالی از سوی دولت و هم طرح های مطرح شده از سوی مجلس مورد غفلت قرار گرفته و ما شاهد بی توجهی به اصل دانایی محوری در تصویب لوایح و طرح ها هستیم.
کاندیدای مجلس دوازدهم اضافه کرد: یکی از این سیاست هایی که مورد غفلت قرار گرفته اصل ۴۴ قانون اساسی است که با گذشت سال های طولانی این اصل قانونی تنها به تبلیغات ایام انتخاباتی محدود شده و در عمل هیچ حرکت موثری در این حوزه انجام نشده است.
پاک نهاد گفت: براساس گزارش های مستند بیش از سه هزار و ۵۰۰ شرکت دولتی و شبه دولتی وجود دارد در حالی که قرار بود واگذاری ها در این حوزه به بخش خصوصی انجام شده و به سمت اقتصاد تحول آفرین حرکت کنیم.