اولین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان اردبیل با حضور مسئولان قضایی و دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

 

تایماز نیوز| به گزارش اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تشریح اهمیت انتخابات و برگزاری سالم و پرشور آن با اشاره به برگزاری انتخابات های مختلف و موفق در استان اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستورالعمل ارسالی از مرکز در امر برگزاری انتخابات سالم و عادلانه بر آن تاکید شده است؛ توجه به مقوله پیشگیری از تخلفات و جر ائم انتخاباتی در تمام مراحل انتخاباتی اعم از قبل، حین و بعد از انتخابات است. لذا ضروری است تا تمامی دستگاه های اجرایی در هماهنگی و همکاری با یکدیگر بتوانند ضمن پیشگیری از تخلفات انتخاباتی زمینه های حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات را فراهم نمایند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان راهکارهای لازم برای برگزاری انتخابات سالم علاوه بر تعیین افراد مومن، متعهد و مجرب در هیات های نظارتی انتخابات یکی از مهم ترین ابزارهای آگاهی دهی و اطلاع رسانی را استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و فضای مجازی دانست که جا دارد مسئولان امر با تولید و ارایه محتویات لازم گام های جدی در امر جلب مشارکت های مردمی و نیز پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بردارند .