رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: شکل‌گیری مجمع استانی صنف طلافروشان در اردبیل احتمال گسترش فعالیت سودجویان و فروشندگان طلای قاچاق ، کم‌عیار و یا تقلبی از طریق نظارت‌های گسترده و هماهنگ اتحادیه‌ها در استان را کاهش داده و به حداقل می‌رساند.

تایماز نیوز /  عسگر ارغوانی در جلسه انتخاب رئیس مجمع استانی طلافروشان اردبیل اظهار کرد: تشکیل مجمع استانی صنف طلافروشان باعث شفاف‌سازی گردش کالا در استان ، افزایش نظارت بر فروشندگان کیفی و جلوگیری از عرضه طلای کم عیار و تقلبی خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف اردبیل افزود: با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اتحادیه‌های صنفی شهرستان‌های اردبیل در مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: رغبت و تمایل مردم در خرید طلا چه به عنوان کالای لوکس و چه به شکل کالای سرمایه‌ای بستر مناسبی برای رشد و شکوفایی صنعت طلاسازی ایجاد کرده و از سوی دیگر ارائه کارهای متنوع خارجی و تغییر سلیقه مشتریان این بازار به نمونه‌های خارجی نیز تهدید بزرگی پیش روی فعالان این عرصه قرار داده است.

ارغوانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه نظارت ادامه داد: لازم است که اتحادیه‌های صنف طلا کارگروه‌های تخصصی داشته ، از ظرفیت روسای اتحادیه‌های استان استفاده و برای رفع مشکلات و پیشرفت صنف چاره‌اندیشی کنند.

در این نشست اشکان طالبی رئیس اتحادیه طلافروشان اردبیل با نظر موافق روسای اتحادیه‌های شهرستان‌ها به‌عنوان اولین رئیس مجمع استانی طلافروشان اردبیل انتخاب شد.