دکتر سید هاشمی رئیس شورای شهراردبیل امروز در دیدار مشترک اعضای شورا و شهردار اردبیل با امام‌جمعه اردبیل ضمن تشریح عملکرد شورا و شهرداری در طی دوسال اخیر از رهنمون ها، ارشادات و حمایت های معنوی امام جمعه اردبیل در رفع مشکلات شهری تقدیر و قدردانی کرد.

تایماز نیوز | سید محمد هاشمی  با بیان اینکه در دیدارسال گذشته اعضای شورا با نماینده ولی فقیه دراستان برتعیین تکلیف پروژه نیمه تمام تیراژه تاکید شده بود؛ گفت: خوشبختانه امروز با تلاش شهردار و پیگیریاعضای شورای شهر این پروژه‌ تعیین تکلیف شده و تحویل شهرداری شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اجرای پروژه های کلان عمرانی در سطح شهر اردبیل، پل بسیج را به عنوان بزرگترین پروژه شهری عنوان کرد و گفت: این پل در طول ۸ کیلومتر درحال احداث است که باسرعت تمام عملیات عمرانی این پروژه درحال اجرا است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همچنین در حوزه عمران شهری به اتمام پل قدس و آغاز زیباسازی آن، اتمام پل سردار سلیمانی و اتمام پل نیایش اشاره کرد وگفت: همواره توسعه زیرساخت های عمرانی در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

سید هاشمی تشریح کرد: احداث پارکهای بعثت،زرناس، پارک خانواده، پارک میراشرف، پارک پیاده‌روی در شهرک کارشناسان و .. نیز از جمله پروژه های توسعه فضای سبز است که منجر به افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل خواهد شد.
وی همچنین از افزایش دو برابری عملیات آسفالت ریزی نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت:  بودجه شهرداری نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های قبل با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

رییس شورای شهر اردبیل با اشاره به آغاز اجرای طرح پارک حاشیه هوشمند جهت کنترل هوشمند ترافیک شهری گفت: خط کشی و نصب تابلوهای این طرح آغاز شده والکترونیکی کردن امورات شهرداری با رونمایی از#سامانه اردبیل من در #هفته مقدس از دیگر برنامه های مجموعه مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی است.

وی به عقد قرارداد با قرارگاه خاتم برای ساماندهی رودخانه بالیخلی چای ودفن بهداشتی زباله اشاره کرد و افزود: بحث تفکیک زباله در مبدا و مقصد نیز جز برنامه های شوراست.

رئیس شورای شهر همچنین آزادسازی باغ شریعت اشاره کرد و افزود: در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری نیز بحث پایدار درآمد شهری و خارج کردن مشاغل مزاحم از داخل شهر و انتقال آن به خارج از محدوده شهر مورد توجه قرار گرفته است.

سیدهاشمی همچنین به کلنگ زنی پروژه ۲هزار میلیاردی دکوسنتر در راستای توسعه نهضت مسکن اشاره کرد و گفت: در واقع جمع بندی پروژه های نیمه تمام رویکرد اصلی شورا است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همچنین با اشاره به اینکه همواره پایه توسعه شهری برمبنای مطالعه است؛ افزود تصویب طرح تفصیلی پس از ۱۰ سال آغاز مطالعه طرح جامع شورابیل، مطالعه طرح جمع آوری آبهای سطحی و طرح سماندهی حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات دور ششم شورا است.

وی به احیای کارخانه آسفالت و تولید پازل جدول نیوجرسی توسط خود شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری در این حوزه خودکفا شده بطوریکه تمام نیازمندهای خود را تامین میکند.

سیدهاشمی ادامه داد:  همواره شورا و شهرداری در حوزه رویدادهای فرهنگی و مذهبی نیز پیش قدم بوده و احیای تیم فوتبال شهرداری در تمام رده های سنی و احداث دو ورزشگاه در محلات کم برخوردار جز فعالیتهای ورزشی است.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت:  توازن منطقه ای در تخصیص اعتبارات بازسازی چمن مصنوعی رینگ شورابیل و راه اندازی پارک ویژه معلولین در شورابیل نیز از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در این دوسال اخیر بوده است.