مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای اردبیل از بازگشایی راه ۶۰۰ روستای استان خبر داد و گفت: راهداران با تمام امکانات، مشغول برفروبی و بازگشایی راه ۳۰۰ روستای دیگر هستند.

تایماز نیوز/  کلیم الله وثوقی روز پنجشنبه در بازدید از روند بازگشایی محورهای مواصلاتی استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال حاکمیت هوای سرد و برفی همراه با وزش باد، راه برخی روستاها مسدود شده بود که راهداران از دیروز با بکارگیری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در تمام محورها و گردنه‌ها مشغول بازگشایی مسیرها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه راه‌های اصلی و فرعی استان به غیر از محور پونل باز است، گفت: راههای اصلی و فرعی نیاز به نگهداری مستمر دارند و اولویت بازگشایی با این محورهاست اما همزمان با آن بازگشایی راههای روستایی نیز در حال انجام است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل با توصیه به رانندگان مبنی بر خودداری از سفرهای غیر ضروری یا استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی در سفرهای ضروری گفت: برف‌روبی و نمک‌پاشی جاده‌ها برای تردد ایمن ادامه دارد و در روزهای آینده با قطع بارش‌ها با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت و مردم جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان تماس بگیرند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و بارش سنگین برف که روز گذشته (چهارشنبه) ارتفاع آن در داخل شهر اردبیل از ۲۵ سانتیمتر بالاتر رفته بود، موجب کندی تردد در معابر شده است.