فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف و توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروزر قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی در شهر اردبیل خبر داد.

تایماز نیوز| سردار جواد تقوی روز جمعه با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از خودرو سواری تویوتا لنکروزر قاچاق از سوی فردی در شهرک کارشناسان شهر اردبیل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل با انجام بررسی های لازم و اطمینان از صحت گزارش دریافتی، پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از پارکینگ منزل این خودرو قاچاق را کشف و توقیف کردند.

وی اظهار کرد: با بررسی ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد این خودرو در حال حاضر فاقد مدارک معتبر گمرکی بوده و قاچاق محسوب می‌شود و تردد آن غیرمجاز و غیرقانونی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان ارزش خودرو سواری تویوتا لنکروز قاچاق توقیف شده را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

سردار تقوی با اشاره به انتقال خودروی توقیفی به پارکینگ با دستور قضایی، اضافه کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: فرد دستگیر شده با استفاده از پلاک غیرمجاز اقدام به استفاده از این خودرو قاچاق می کرد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل همچنین از برخورد قاطع پلیس با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: هموطنان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع دهند.