مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: ۸۰۰ نفر از بانوان استان اردبیل در قالب کنگره زنان تأثیرگذار ثبت‌نام کردند.

تایماز نیوز| افسانه جهانی در دومین کنگره زنان تأثیرگذار در اردبیل، که با حضور استاندار، فرماندار و جمع کثیری از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد:این کنگره برای تقویت جریان زن انقلابی برگزار شده است و بانوان تاثیر گذار ذاتی دارند تا هم الگو باشند هم الگو سازی کنند.

وی افزود: زنان و مادران استان اردبیل از این کنگره استقبال کرده و در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و… بیش از ۸۰۰ نفر در این کنگره ثبت‌نام کردند.

جهانی تصریح کرد: این کنگره در هشت محور برگزار می‌شود که در هر محور سه نفر از بانوان تأثیرگذار استان برگزیده خواهند شد تا در مجموع ۲۴ بانوی برگزیده استانی را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: از هر محور فعالیت بانوان تأثیرگذار در نهایت یک نفر به کنگره کشوری معرفی خواهند شد تا بتوانند در این کنگره نیز حضوری مؤثر داشته باشند.

وی با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) به ویژگی‌های بانوی بی‌بدیل دو عالم اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) با سیره و سلوکی ناب سعی کرد تا فرزندانی شایسته تربیت کرده و تحویل جامعه دهد.

جهانی با اشاره به اینکه هدف اصلی اين کنگره معرفی و الگوگیری از زنان نخبه است، بیان داشت: در این همایش، معرفی بانوان محقق و نخبه تأثیرگذار به عنوان یک الگوی زنده و پویا انجام می‌شود، به طوری که این بانو می‌توانند پرچم پر افتخار ایران را در دنیا برافراشته کنند.

جامعه سالم با خانواده سالم محقق می‌شود
وی مهمترین شاخصه بانوی مسلمان را بها دادن به رسالت مادری و همسرداری عنوان کرد و ادامه داد: در کنار انجام این رسالت، بانوان ما در سنگرهای مختلف حضوری تأثیرگذار داشته و در استان اردبیل نیز توانسته‌اند نقش‌آفرینی اصلی را در این حوزه‌ها انجام دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: زنان ما با کفایتی بی‌بدیل در هر سنگر مأموریت و مسئولیت خود را به درستی انجام داده و امروز نیز سعی آنها بر این است تا بتوانند در کنار مسئولیت و مأموریت اصلی به تحولات جامعه اسلامی کمک کنند.

در پایان مراسم نماینده کارگروه های مختلف به ارائه مشکلات و مطالبات حوزه خود پرداختند و در نهایت از مادر شهید تجلیل و از نمایشگاه دستاورد های بانوان رونمایی شد.