مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل گفت: نظارت‌های پیشگیرانه و هدایتگرانه دیوان محاسبات از دستگاههای اجرایی استان برای رفع محرومیت زدایی و توسعه همه جانبه استان تداوم دارد.

تایماز نیوز| به گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات استان اردبیل، عقیل شکری پیش از ظهر امروز به همراه معاون اجرایی و تفریغ بودجه، هیات حسابرسی مربوطه دیوان محاسبات استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان در بازدید از برخی پروژه‌های آموزشی و ورزشی آموزش و پروزش ، اظهار کرد: اجرا و تکمیل پروژه‌های جدید در این حوزه از اهمیت بسزایی در توسعه سرانه ورزشی و آموزشی استان برخوردار است که امید است در این راستا با رعایت موارد قانونی و مالی قدم‌های مثبتی برداشته شود.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بارزترین موضوع در هر دستگاهی شفافیت در بودجه، هزینه، درآمد و مواردی از این قبیل، به ویژه در دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش است، افزود: حساسیت کار و دقت نظر مسئولین در حوزه‌های گوناگون یک ضرورت است، اما حوزه مالی جایگاه ویژه‌ای را دارد؛ چرا که بیت المال بسیار مهم و دقیق باید دنبال شود.
مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل با بیان اینکه اهمیت و تأثیرگذاری عدالت آموزشی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم و نقاط مختلف استان، یکی از مباحث مهم نظام آموزشی است، گفت: افزایش زیرساخت‌های علمی و نشاط آفرین و به‌روز‌رسانی سیستم آموزشی در حوزه تعلیم‌و‌تربیت را در این مناطق به امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است که باید این مورد توجه جدی شود.
شکری در ادامه با اشاره به حمایت‌های دیوان محاسبات استان اردبیل در این زمینه تصریح کرد: نظارت‌های پیشگیرانه و هدایتگرانه دیوان محاسبات از دستگاههای اجرایی استان نظیر آموزش و پرورش برای رفع محرومیت زدایی و توسعه همه جانبه استان تداوم دارد.