محمد اله بخش مدیرکل شیلات استان اردبیل در جلسه تبیین شعارسال که با حضور معاونین و جمعی از همکاران برگزار گردید گفت : تحقق شعارسال اولویت نخست برنامه های اداره کل شیلات در سال ۱۴۰۳ می‌باشد و محدودیتی برای حمایت از حوزه پرورش آبزیان برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران جدید وجود ندارد.

تایماز نیوز| دکتر اله بخش یکی از مهمترین اهداف اقتصادی در بحث سرمایه گذاری را ایجاد شرایط لازم جهت افزایش تولید و رشد اقتصادی دانست و افزود بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاری در این حوزه فراهم گردیده است و باید از هر ظرفیتی که توسعه آبزی پروری را در استان بدنبال دارد، استفاده کنیم.
دکتر اله بخش به قوانین مخل کسب و کار اشاره کرده و افزود وجود قوانین مخل کسب و کار یکی از بزرگترین موانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید و اشتغال محسوب می‌شود که در دولت مردمی با برگزاری جلسات متعدد در کمیته های تسهیل رفع موانع تولید، حمایت های قضایی و شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی مشکلات مربوط پیگیری می‌شود تا سرمایه گذاران عزیز با دغدغه کم و آسایش خاطر بیشتر وارد حوزه سرمایه گذاری شوند.
اله‌بخش اظهار داشت : از جمله اقدامات مهمی که اداره کل شیلات استان در سال جدید دنبال خواهد کرد، مطالبه‌گری از دستگاه‌های متولی در بحث های مرتبط با صدور مجوزها ، برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص در عرصه تولید،حمایت و شناسایی از طرح های پیشران و تحول آفرین وارائه راهکارهای عملی و خلاقانه جهت افزایش تولید محصولات آبزی پروری ،حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل درراستای برگشت مجدد به چرخه تولید و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان این صنعت مي باشد.
دکتر اله بخش به تولید اداره کل شیلات در دوسال گذشته اشاره کرده و افزود: تولید انواع ماهی در این استان در مقایسه با دو سال قبل در مجموع ۲۵ درصد افزایش داشته است و امیدواریم امسال با توجه به منویات و رهنمود های مقام معظم رهبری شاهد جهش قابل توجهی در حوزه تولید آبزیان باشیم.
دکتر اله بخش در ادامه به نقش اکوتوریسم در حوزه ارز آوری پرداخت و افزود:گردشگری شیلاتی می تواند از طریق افزایش فروش مستقیم ماهی به گردشگران, برگزاری جشنواره هایی با هدف افزایش آگاهی گردشگران از محصولات شیلاتی و صنایع دستی منطقه به افزایش میزان فروش ماهیان کمک نماید. همچنین ایجاد مناطقی جهت صید تفریحی و در کنار آن برگزاری برنامه های تفریحی آبی و فراهم کردن عرضه ماهی با کیفیت علاوه بر جذب گردشگران و درآمد زایی, فرصت مناسبی جهت معرفی منطقه می باشد.