مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با شناسایی آسیب‌ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل، به راحتي می‌توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه‌ها‌ی تولیدی در برابر حوادث مختلف حفظ و صیانت کرد.

به گزارش تایماز نیوز ، هاشم علايي در نشست مشترك با جانشین معاون امور صنعت و تجارت صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تأسیسات حساس و زیربنایی کشور محسوب می‌شوند و سرمايه گذاري‌هاي كلاني در آن صورت گرفته است، بايد به هر نحو ممكن تلاش كنيم تا از اين سرمايه‌هاي ملي، محافظت و نگهداري شود.
وي ادامه داد: شركت شهرك‌هاي صنعتي در راستاي محافظت از اين سرمايه‌هاي ملي، برنامه‌هاي متنوعي را در شهرك‌هاي صنعتي اجرايي مي‌كند تا واحدهای تولیدی در برابر وقوع انواع تهدیدات و خطرات طبیعی و غیرطبیعی، كمترين خسارت ممكن را داشته باشند.
علايي تصريح كرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي، احداث ايستگاه‌هاي آتش نشاني، مميزي و شناسايي واحدهاي پرخطر، کنترل و هدایت آب‌های سطحی، طراحی و زون بندی مناسب طرح‌هاي توليدي، نصب شيرهاي هيدرانيت و حفاظت از اماكن و تاسيسات موجود در شهرك‌هاي صنعتي، از جمله اقداماتي است كه اين شركت در راستاي اجراي پدافند غيرعامل و محافظت از جان و مال واحدهاي توليدي عملياتي كرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به اجراي سطح‌بندی شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس دستورالعمل سازمان پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: با سطح بندي شهرك‌هاي صنعتي، تلاش خواهد شد تا سطح ايمني تاسيسات و زيرساخت‌هاي موجود در آن افزايش يابد.
در اين نشست، حميدرضا محمدي، جانشین معاون امور صنعت و تجارت صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سازمان پدافند غیرعامل به دنبال افزایش دامنه فعالیت‌های پدافندی در كشور است تا از بحران‌ها به هر شکل ممكن جلوگیری شود.
وی یادآور شد: سازمان پدافند غیرعامل ماموریت خاص و مهمی دارد که می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد آرامش و برقراری امنیت همه جانبه در کشور ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه کم توجهی در برخی مسائل منجر به یک بحران بزرگ خواهد شد، تاکید کرد: بی‌تردید اقدامات پیشگیرانه، اثرات بسیار مطلوبی دارد و همواره مقدم بر درمان است.

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل،