مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۸۷ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجرا است.

نوسازی مدارس 29

 

 

به گزارش  تایماز نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل، حسن محمدی ادیب  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: از این تعداد پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی ۱۳۲ مدرسه در قالب ۵۷۳ کلاس درس در حال احداث است که تلاش می‌کنیم تا شروع سال تحصیلی بخشی از این واحدهای آموزشی را به بهره‌برداری برسانیم.

وی تصریح کرد: هفت سالن ورزشی، ۲ زمین چمن مصنوعی، یک استخر، ۲۰ نمازخانه مستقل و ۲۵ سرویس بهداشتی نیز در مناطق مختلف استان با اولویت مناطق محروم و عشایری در حال اجرا است که این پروژه‌ها نیز با سرعت بیشتر در مدت ۲ سال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: از ۲۰ نمازخانه مستقل که از محل مصوبات سفر رئیس جمهور تأمین اعتبار شده، تا مهرماه ۱۰ نمازخانه به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی نمازخانه‌های مستقل مدارس نیز تا دهه فجر آماده افتتاح خواهد شد.

محمدی ادیب از تکمیل هفت سالن ورزشی خبر داد و افزود: سه سالن تا مهرماه و چهار سالن ورزشی نیز تا دهه فجر آماده افتتاح خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از ۱۳۲ مدرسه در حال احداث، ۹۰ مدرسه تا دهه فجر و ۴۱ واحد آموزشی نیز تا مهرماه در سطح استان افتتاح شده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

محمدی ادیب با بیان اینکه ۲ زمین چمن نیز به سرعت تکمیل و تا آغاز سال تحصیلی تحویل دانش‌آموزان خواهد شد، اضافه کرد: امیدواریم با بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی شرایط مناسبی را برای تحصیل نسل آینده شاهد باشیم.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در سطح کشور ۵٫۹ متر مربع است که در استان اردبیل این سرانه به ازای هر دانش‌آموز ۴٫۲ دهم متر مربع است.

محمدی ادیب در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در برخی از شهرها این سرانه پایین‌تر از میانگین کشوری و در برخی شهرها بالاتر است که در مجموع در چهار منطقه آموزش و پرورش سرانه آموزشی و پرورشی پایین‌تر از سرانه استاندارد کشور است و در مابقی مناطق این وضعیت بهتر و مطلوب‌تر است.

وی تصریح کرد: در شهرهای خلخال، اردبیل، اصلاندوز، مشگین‌شهر و پارس‌آباد با بحران جدی در تأمین فضاهای آموزشی روبه‌رو هستیم به طوری که در این مناطق اکثر مدارس ۲ شیفته اداره می‌شود.

محمدی ادیب ضرورت تکمیل فضاهای آموزشی را با تأمین اعتبارات ملی و استانی یادآور شد و گفت: برای حفظ وضعیت موجود باید همه‌ ساله ۱۲ مدرسه، ۱۲ کلاسه احداث و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی به وضعیت مدارس کانکسی نیز اشاره کرد و افزود: در قالب طرح «شهید رضا پناهی» شهید ۱۲ ساله نسبت به شناسایی ۵۶ فضای کانکسی در استان اقدام کردیم که عمدتا در مناطق عشایری و در قالب کلاس‌های الحاقی هستند.

محمدی ادیب در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق فضای آموزشی کانکسی قابل قبول نیست و ما به سرعت با توجه به تعداد دانش‌آموزان مناطق جانمایی و احداث واحدهای آموزشی را پیش‌‌بینی کردیم.

تلاش برای حذف ۵۶ مدرسه کانکسی در اردبیل

وی اضافه کرد: ۵۶ کانکس آموزشی در استان تا ۲ سال آینده جمع‌آوری می‌شوند و انتظار می‌رود برای استانداردسازی این فضاها مسئولان استانی و کشوری تأمین اعتبار مورد نیاز را انجام دهند.

محمدی ادیب از برچیده شدن بساط بخاری‌های نفتی در مدارس و استانداردسازی سیستم گرمایشی خبر داد و بیان کرد: از محل تخریب و بازسازی مدارس فرسوده و ناایمن پنج هزار و هشت کلاس درس در اولویت مقاوم‌سازی قرار گرفتند که یک‌هزار و ۷۰۰ کلاس درس بازسازی و مابقی نیز با همراهی خیرین و نوسازی در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: میانگین اعتبارات استانی کمتر از ۱٫۱ دهم بوده در حالی که از محل اعتبارات ملی ۱۲ درصد جذب داشتیم که این ارقام هیچ همخوانی با هم ندارند.

محمدی ادیب تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی و هدفمندی یارانه‌ها منابع خوبی به استان اختصاص یافته که ۱۱۳ میلیارد تومان امسال و ۱۳۴ میلیارد تومان نیز سال گذشته از این محل به استان ابلاغ شده بود.

 

 

نوسازی مدارس 29