فرماندارشهرستان کوثر در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان که صبح امروز در محل فرمانداری این شهرستان انجام شد گفت دامپزشکی بعنوان یکی از ارگانهای تاثیر گذار در حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه جزء مشاغل سخت و زیان آور است و در تامین امنیت غذایی جایگاه خاصی دارد.

 

 

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان؛ مهندس مطلب صادق لو افزود دامپزشکی از معدود دستگاههایی است که کارش تعطیلی نداشته و کارکنان آن همواره در معرض خطر بیماریهای مختلف قرار دارند و بنده با فعالیت های آن آشنایی کامل دارم و حضور خانه به خانه واکسیناتورهای دامپزشکی حتی در دور افتاده ترین و صعب العبورترین روستاهای منطقه را به عینه مشاهده نموده ام.

فرماندار کوثر به اهمیت جایگاه مجموعه دامپزشکی در جامعه اشاره کرد و گفت فعالیت های دامپزشکی در خدمات رسانی به جامعه بسیار گسترده بوده و اقدامات موثری در حفظ و حراست از سرمایه دامی منطقه و پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام و اطمینان بخشی لازم به مردم در مصرف فراورده های دامی سالم ایجاد می کند که باید بر مواظبت از این مهم اهتمام ورزید.

در ابتدای این دیدار مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به پتانسیل بالای دامپروری و اشتغال بیشتر اهالی استان به شغل و حرفه دامپروری گفت همکاران دامپزشکی به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از جمعیت دامی استان و تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه تلاش می کنند.

دکتر بهلول تکلوی با ارائه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی در حوزه های مختلف، شرح وظایف دامپزشکی در صیانت از سرمایه های دامی، پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام و کنترل سلامت فراورده های خام دامی و مخاطرات بیماریهای مشترک برای جامعه و تبعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این بیماریها را مورد تاکید قرار داد.

این مقام مسئول دامپزشکی با بیان اینکه سال گذشته علیرغم وجود برخی مشکلات، با اتخاذ تدابیری توانستیم همه فعالیت ها را به طور کامل تحت پوششش قرار دهیم افزود در حال حاضر مشکلی از نظر بیماریهای دامی در منطقه نداریم و این امر به دلیل نگاه کارشناسانه و تخصصی دامپزشکی و تلاش شبانه روزی و جهادگونه همکاران در واکسیتاسیون به موقع جمعیت دامی بر علیه بیماریهای مختلف طبق جدول زمانبندی می باشد.

دکترتکلوی در ادامه سخنانش به مشکلات دامپزشکی در بخش اعتبارات، نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات پرداخت و با توجه به گستردگی حوزه فعالیت دامپزشکی افزود انتظار داریم فرمانداری با تقویت اعتبارات دامپزشکی کمک حال دامپزشکی در انجام ماموریت های بزرگ واکسیناسیون دامی بر علیه بیماریهای مختلف باشد چراکه حساسیت نوع خدمات ما و ارتباط آن با بهداشت و سلامت عمومی جامعه حائز اهمیت است.