ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: نيروهاي تعديل شده در سبلان پارچه اردبيل به سر كار باز مي‌گردند.

سازمان صمت اردبیل

رامين صادقي در جريان بازديد خبرنگاران از تعدادي از واحدهاي توليدي و صنعتي در اردبيل اظهار كرد: سبلان پارچه يكي از واحدهاي توليدي مدرن در استان اردبيل است كه در سال‌هاي گذشته به دليل مشكلات مديريتي با چالش‌هاي جدي و فراز و نشيب‌هاي متعددي روبه‌رو بوده كه در ۲ سال گذشته با دستور ریيس وقت قوه قضائيه به صاحبان اصلي برگشت داده شد.

وي تصريح كرد: در ماه‌هاي اخير در مديريت اين مجموعه برخي مشكلات و نارسايي‌ها را شاهد بوديم ولي با حمايت و پيگيري استاندار اردبيل قرار شده شركت حمايت از صنايع در مديريت اين كارخانه ورود پيدا كرده و به دور از تعديل نيرو، زمينه اشتغال و افزايش توليد را به شكل مطلوب فراهم آورد كه در ماه‌هاي آينده ثبات بيشتري را در اين مجموعه توليدي شاهد خواهيم بود.

ریيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل با بيان آخرين وضعيت واحدهاي توليدي استان گفت: يك‌هزار و ۱۷۶ واحد صنعتي در استان اردبيل پروانه بهره‌برداري گرفتند كه ۹۹۰ واحد از اين تعداد با ظرفيت‌هاي متفاوت در حال فعاليت هستند.

صادقي افزود: برخي از اين واحدها نظير كارخانه سيمان با بيش از صد درصد ظرفيت در حال فعاليت بوده و برخي از واحدها نيز تا ۳۰ درصد ظرفيت توليد خود را انجام مي‌دهند.

وي از اجراي ۲۷۰ طرح صنعتي پيشران در استان خبر داد و خاطرنشان كرد: اين طرح‌هاي صنعتي با پيشرفت ۲۰ تا ۹۵ درصد در حال اجراست كه تا پايان سال ۱۴۰۲ شاهد بهره‌برداري از اين طرح‌هاي پيشران و اشتغال‌آفرين خواهيم بود.

صادقي اضافه كرد: با بهره‌برداري از ۲۷۰ طرح پيشران صنعتي در استان فرصت اشتغال براي ۱۵ هزار نفر فراهم مي‌آيد تا ما حركت مؤثري را از سمت صنايع كوچك به سمت صنايع متوسط و بزرگ شاهد باشيم.

در اين بازديد خبرنگاران از تعدادي از واحدهاي صنعتي و توليدي استان با رويكرد دانش‌بنيان و توليد محصولات صنعتي برجسته بازديد كرده و در جريان روند توسعه صنعتي استان قرار گرفتند.