اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افتتاح ۱۸ کارخانه و واحد تولیدی پیشران در اولویت قرار گرفته است. رامین صادقی ۱۰ مرداد در مراسم افتتاح فاز اول شرکت داروسازی امیدفارمد پارسیان در اردبیل اظهار کرد: یکی از واحدهای پیشران […]

اردبیل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها افتتاح ۱۸ کارخانه و واحد تولیدی پیشران در اولویت قرار گرفته است.

رامین صادقی ۱۰ مرداد در مراسم افتتاح فاز اول شرکت داروسازی امیدفارمد پارسیان در اردبیل اظهار کرد: یکی از واحدهای پیشران کارخانه تولید داروهای گیاهی و شیمیایی امیدفارمد پارسیان بود که تا فاز نهایی با ایجاد اشتغال برای ۲ هزار نفر تا پایان امسال به شکل کامل افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این ۱۸ واحد پیشران فرصت اشتغال برای ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در استان اردبیل فراهم می‌آید تا براساس آمار و خوداظهاری واحدهای تولیدی اشتغال واقعی شکل گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: امسال همچنین قرار است ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی اعم از بزرگ و متوسط در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شود که در این مجموعه‌ها نیز اولویت اصلی ایجاد ظرفیت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متقاضیان واقعی کار است.

صادقی افزود: از مرداد ماه و به صورت مداوم هفتگی یک واحد تولیدی در استان تا آخر امسال افتتاح خواهد شد تا با راه‌اندازی این مجموعه‌ها اردبیل به عنوان یک استان صنعتی در کشور شناخته شود.

وی رشد صنعتی استان را در دو سال اخیر ۴٫۷ درصد اعلام کرد و گفت: باید این سهم تا ۷ درصد ارتقا یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل میانگین اشتغال بخش صنعت استان را ۲۹٫۵ درصد اعلام و اظهار کرد: این سهم در کشور ۳۴ درصد است که پیش‌بینی می‌کنیم تا آخر امسال به میانگین کشوری دست یابیم.

صادقی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۲۸ پروانه بهره‌برداری با جهش ۷۴ درصدی تحقق یافته است، خاطرنشان کرد: در چهار ماهه امسال ۸۰ پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل صادر شده که یک رشد ۳۷ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در چهار ماهه امسال همچنین در بخش صدور جواز تاسیس ۲۳۷ فقره جواز تاسیس صادر شده که تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت تسهیل فرآیند صدور جواز تاسیس در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه بدون استعلام از تهران مجوز سرمایه‌گذاران در کمتر از ۲۴ ساعت در استان اردبیل صادر می‌شود، گفت: با تاکید استاندار اردبیل پرداخت تسهیلات یارانه‌دار به صاحبان صنایع در اولویت جدی قرار گرفته است.

صادقی با اشاره به اینکه از منابع مختلف دریک سال اخیر بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، گفت: استان اردبیل در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار و بخش صنعت جزو استان‌های موفق کشور بوده است.