مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با افزایش جمعیت دانش آموزان با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم این در حالیست که ۴۰ درصد مدارس فرسوده هستند.

 

تایماز نیوز | کلام اله صفری در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: تمام تلاش ما بر این است که در زمان شروع مدارس اعتمادجامعه و اهل قلم را نسبت به آموزش و پروش ارتقا دهیم.

صفری با اشاره به اینکه باید جایگاه فضای آموزشی حفظ شود، افزود: نهضت مدرسه سازی جایگاه ویژه ای در اردبیل ندارد و اکثر شهرک ها دارای زیرساخت های مناسب برا مدارس ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه در خصوص فضای آموزشی وضعیت خوبی نداریم خاطر نشان کرد: استاندارد فضای آموزشی ۵.۵ متر مربع است که این فضا در اردبیل کمتر از ۴ متر مربع می باشد.

وی افزود: رتبه بندی مدارس جز برنامه اصلی آموزش و پرورش است و تقویت نظارت بر مدارس غیر انتفاعی قطعا انجام می گیرد.

صفری با اشاره به اینکه همه معلمان مدارس غیر انتفاعی باید در کلاس های توانمندسازی آموزش وپرورش شرکت کنند، بیان داشت: گزینش، مرحله بعدی برای معلمان مدارس غیردولتی می باشد در غیر اینصورت حق تدریس در این مدارس را ندارند.

صفری افزود: در خصوص مدارس دولتی در تلاش هستیم توجه ویژه نسبت به این مدارس داشته باشیم چرا که کوتاهی در حق این مدارس ظلم در حق خانواده های فقیر است.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۷۰ مورد از جمله مراکز آموزشی، سالن ورزشی و نمازخانه و .. در مدارس استان اردبیل در حال ساخت است.