۲۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری میبد در ۱۴۰۱ محقق شد

  پرینت
۲۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری میبد در ۱۴۰۱ محقق شد
شناسه خبر : 11893 | تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
شهردار میبد گفت: ۲۳۵ میلیارد تومان از ۲۵۱ میلیارد تومان بودجه مصوب شده شهرداری میبد در سال ۱۴۰۱ بر اساس برنامه ریزی انجام شده محقق شده‌‌است و تحقق مابقی آن نیز تا ۲۹ اسفند در حال پیگیری و انجام است.

تایماز نیوز به گزارش پایگاه خبری بام میبد مجید بهارستانی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان افزود: در یک سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان برای آزادسازی پلاک‌های در معبر اختصاص یافته بود که با توجه مدیریت همکاران در شورای اسلامی شهر و شهرداری بیش از ۲ برابر بودجه تخصیص داده شده تا ۵۰ میلیارد تومان آزادسازی پلاک داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته یک تعداد کارهای استخوان در زخم نیز انجام شده که از جمله آنها بازگشایی کوچه شایان ۲۱ بود که سالهای زیادی مردم چند محله از گذر سه متر و ۲۰ تایی عبور می کردند و اکنون با آزادسازی معبر خوبی شده‌است و رفع آزادسازی‌های دیگر در این مسیر برای تسهیل عبور و مرور مردم ادامه دارد.

شهردار میبد با بیان اینکه در ۱۸ ماه گذشته حجم پروژه‌های عمرانی انجام شده حکایت از توانایی پرسنل شهرداری و همراهی شورای اسلامی شهر دارد ،ادامه داد : در یک سال و نیم گذشته بیش از ۷۰ پروژه عمرانی شروع شده که تعدادی از آنها به اتمام رسیده و تعدادی نیز از جمله پروژه باغ‌راه زمان بر است و باید توسط شوراها و شهرداران بعد به اتمام برسد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی خیابان نایینی و انجام موارد عمرانی این پروژه خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه‌ها شامل چند پروژه زیر سازی و آسفالت و فضای سبز است و در ارتباط با همه پروژه‌های در دستور کار و انجام شده و در حال انجام ،  شهرداری رویکرد عدالت محوری داشته‌است و به صورت همزمان پروژه‌های زیادی به فاصله ۵۰۰ متر در سطح شهر در حال عملیاتی شدن است.

بهارستانی در ادامه اظهار کرد: برای اولین بار ۳۰ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های بازآفرینی در بافت‌های ارزشمند تاریخی در محلات فیروزآباد ، کوچُک ، راسته بازار، شهیدیه  ، مهرجرد و محمود آباد اختصاص داده شده‌است و تعدادی از آنها انجام شده‌است.

وی  تصریح کرد: شاید مردم در ارتباط با پروژه هایی که به صورت همزمان در حال انجام است ،  به شهرداری خرده بگیرند که البته باید توجه داشته باشند که هر یک از پروژه‌ها  پیمانکار جداگانه دارند و تعدادی نیز به صورت امانی توسط پرسنل شهرداری انجام می‌شود.

وی همچنین به بیش از ۳۰ میلیارد تومان ماشین آلات خریداری شده برای انجام کارهای امانی و زیرساختی و کاهش هزینه های شهرداری اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر میبد نیز با بیان شروع اقدام شورای شهر در ارتباط با کمک گرفتن از نخبگان شهر و مشاوره با آنها در امور شهری گفت: هم شهرداری و هم شورای اسلامی شهر و کمیسیون خدمات شورای شهر اجرای برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی مرتبط با فضای سبز و طرحهای مطالعاتی و مدون در این حوزه‌ها دارد.

جواد فیاضی در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ هم اظهار کرد: بودجه سال آینده با ۴۱۰ میلیارد تومان بسته شد و مقرر شده برای افزایش درآمد شهرداری کمیسون‌های درآمد تشکیل شود و تمهیداتی از ابتدای سال اندیشده شود که به درآمد مورد نظر شورا و شهرداری برسیم .

وی اضافه کرد : از کل بودجه مصوب شده برای سال ۱۴۰۲ ،  ۷۹ درصد بودجه عمرانی اختصاص داده شده به پروژه های عمرانی و ۲۱ درصد نیز به هزینه های جاری اختصاص یافته و مبلغ خوبی نیز برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده‌است.

تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی ، معضل مصوب نشدن طرح‌های تفصیلی و جامع شهر میبد و مشکلات به وجود آمده برای شهروندان به خاطر آن ، نبود پارک مناسب برای بانوان در شهر از جمله موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست نرم افزار جامع شهروندی میبد من نیز رونمایی شد.

برچسب ها
اخبار مشابه
اختتامیه سومین جشنواره تخم مرغ های رنگی شهرداری لاهیجان برگزار شد
زمین اُزگُل ، اِزگِل به آبرو و دیانت آیت الله صدیقی زد و نقطه سرخط شد!
طرح نظارت بر عرضه سوخت ویژه نوروز در منطقه اردبیل آغاز شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.