در حال حاضر باتوجه به توسعه  علم و پیشرفت فناوری در همه عرصه ها روز به روز شاهد تغییر و پویایی در تمام موارد در زندگی انسان ها خواهیم بود .

تایماز نیوز | گزارش کلام قلم، یکی از مهم ترین موارد کسب و کار ها می باشد که در صورت عدم پویایی  بسیاری از مشاغل کم کم از بین رفته و جای خود را به کسپ و کار های نوپا و مطابق با سلایق روز دنیا خواهند داد همان گونه که در عصر حاضر نیز این اتفاق افتاد و بسیاری از مشاغل کم کم جای خود را در بین مردم از دست دادند  اما بسیاری از کسب و کار ها که نسبت به رشد و توسعه خود اقدام کردند کماکان در عرصه فعالیت هستند.

علاوه بر این موارد با توجه به شرایط موجود کسب و کار های جدیدی نیز بوجود می آیند که در حال حاضر از مهمترین آن ها میتوان به کسب و کارهای دیجیتال اشاره کرد. کسب و کار دیجیتال به معنای کار کردن در اینترنت و فضای مجازی است.روند انجام کار در این فعالیت‌ها سریع‌تر و پیشرفته‌تر می‌باشد. با وجود اینترنت و اهمیت روزافزون حضور آنلاین برای کسب و کارها، دیجیتال مارکتینگ به درجه بالایی از اهمیت رسیده است و فرصت‌های شغلی گسترده‌ای را برای افراد ارائه می‌دهد. هرچند همه افراد به خوبی در این حوزه عملکرد خوبی ندارند، اما برای گستره‌ای وسیع از افراد قابل دسترس است.

به بیان خیلی ساده دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی است که در بستر دیجیتال انجام می گردد. درواقع همان اصول و نظریه ها بازاریابی سنتی در این شیوه نیز اعمال میشود منتهی تمام این موارد در بستر وب و با استفاده از ابزار های آنلاین صورت می گیرد. برای درک بهتر این موضوع، ما یک مقایسه کوتاه بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی انجام می دهیم.

کسب و کارهای سنتی نیز با تبلیغات مؤثرتر در فضای مجازی می‌توانند فروش بیشتری داشته باشند

بسیاری از سازمان‌ها و برندهای قدیمی و معروف، به دنیای دیجیتال  وارد شده‌اند و بخش بزرگی از کسب و کار خود را دیجیتالی کرده‌اند.

اگر فکر می‌کنید با ایجاد صفحات مجازی و دانلود چند برنامه شما کسب و کار دیجیتال راه انداخته‌اید، سخت در اشتباهید چرا که ایجاد یک کسب و کار مجازی نیازمند آموزش صحیح و استفاده از ابزار ها و برنانه های کاربردی است که با روش ها و برنامه ریزی های اصولی میتوان به بهترین شکل ممکن هدایت نمود.

با توجه به ماهیت شغلی کسب و کار های دیجیتالی میتوان به یک کار دورکاری به آن نگاه کرد که میتوان از راه دور به  کسب درامد پرداخت. ار سایر اهمیت کسب و کار های دیجیتالی میتوان به کارافرینی در این عرصه اشاره کرد که بعد از ایجاد مشاغل دیجیتالی بسیاری از افراد میتوانند با آن به کسب درامد بپردازند. دیجیتال مارکتینگ به یک حوزه‌ی کاری تبدیل شده است که فرصت‌های فراوانی را برای افراد با زمینه‌های مختلف فراهم می‌کند. با توسعه مهارت‌ها، بروزرسانی مداوم و بهره‌برداری از نقاط قوت خود، افراد می‌توانند در بازاریابی دیجیتال موفقیت‌آمیز شوند و به رشد و موفقیت کسب و کار خود در عصر دیجیتال کمک کنند. دیجیتال مارکتینگ امکاناتی را برای افراد فراهم می‌کند تا کسب و کارهای خود را راه‌اندازی کنند یا به عنوان کارآفرینان آزاد فعالیت کنند.هچنین با هزینه‌های راه‌اندازی حداقل و قابلیت دسترسی به مخاطبان جهانی از طریق پلتفرم‌های آنلاین، کارآفرینان می‌توانند خدمات بازاریابی دیجیتال خود را به مشتریان در سراسر جهان ارائه دهند. این جنبه کارآفرینی، افرادی را جذب می‌کند که تمایل زیادی به استقلال و خودکفایی در کسب و کار خود دارند.

از مهم تریح مزایای دیجیتال مارکتینگ را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دسترسی دائم به خدمات
  2. بازاریابی اینترنتی به صورت ۲۴ ساعته
  3. تغییرات به روز
  4. پاسخ گویی به مشتریان در تمامی ساعات روز
  5. قبول سفارش براساس درخواست مشتری
  6. کاهش هزینه های بازاریابی اینترنتی
  7. کم تر شدن زمان انتظار دریافت محصول و خدمات
  8. جایگزینی دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی باعث می شود از رقبای خود پیشتاز باشیم همچنین از مزایای دیجیتال مارکتینگ می توان به این نکته اشاره کرد که رابطه عمیق تر و مداوم تری با مشتریان برقرار نماییم.

خوشبختانه در حال حاضر با توجه به مشخص شدن اهمیت کسب و کار های دیجیتال  روز به روز به تعداد علاقمندان به این موضوع افزوده می گردد. به طوری که در مراکز دانشگاهی دولتی و خصوصی و همچنین شرکت های خصوصی تخصصی کارگاه ها و کلاس های آموزشی برای کسب مهارت های لازم در حوزه کسب و کار های دیجیتال برگزار می گردد که به شدت توصیه می شود افرادی که علاقمند به یادگیری هستند و یا افرادی که  در آستانه ورود به این عرصه هستد میتوانند آموزش های لازم را ببیند.

نویسندگان: مهرداد جوادی و کیمیا صالحی