استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت حفاظت از طبیعت و جنگل ها گفت: جلوگیری از دست اندازی به طبیعت و جنگل ها وظیفه همگان است و همه ما باید حافظ جنگل باشیم.

 

تایماز نیوز  به گزارش گیل فام ؛ اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در رشت اظهار کرد: طبیعت و جنگل ها را باید برای آیندگان حفظ کنیم همانطوری که گذشتگان با مراقبت از این نعمت های خدادادی آن را به ما سپردند.

وی با اشاره به طبیعت زیبای گیلان و مزایای آن افزود: اگر بخشی از طبیعت دچار آسیب شود شریان حیاتی انسان صدمه می بیند بنابراین هر یک از ما مسئول حفاظت از این نعمت های خدادادی هستیم.

عباسی با تاکید بر اینکه باید ضمن حفظ طبیعت و جنگل، نهال غرس شود اضافه کرد: نهال هایی که در گیلان غرس می شود باید با اقلیم ما سازگار باشد از اینرو حتما باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ‌با اشاره به طرح زراعت چوب با کاشت درختان صنوبر بیان کرد: کاشت درخت صنوبر به منظور استفاده از چوب آن در کارخانه های سلولزی اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به کاشت نهال توسط مقام معظم رهبری در روز درختکاری افزود: مقام معظم رهبری هر سال در روز درختکاری بعد از غرس نهال نکاتی را به ما متذکر می شوند که اهمیت بسزایی دارد.

استاندار گیلان به کاشت درخت زیتون از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از نهال هایی که امروز در منابع طبیعی غرس کرده ام، نهال زیتون بوده که نمادی از همبستگی با ملت مطلوم فلسطین است.

استاندار گیلان سه اصله نهال شامل زیتون، شمشاد و انجیلی را در منابع طبیعی و آبخیزداری استان غرس کرد.

۱۵ تا ۲۲ اسفند هفته منابع طبیعی نام گرفته است.

روابط عمومی استانداری گیلان