نائب رئیس شورای اسلامی سرعین: با انتقاد از مسئولان استان اردبیل گفت: معطلی 17 ساله پروژه گردشگری «ساری سو» و «اعصاب سوئی» سرعین پذیرفتنی نیست.
تایماز نیوز| به گزارش از تسنیم، در حالی که سرعین در تعطیلات نوروزی مملو از حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است اما بلاتکلیفی پروژه گردشگری ساری سو و اعصاب سوئی نارضایتی بیشماری ازمردم وگردشگران را به همراه داشته و به معنای واقعی در فصل گردشگری به مطالبه عموم مردم تبدیل شده است.

جعفر بذری  نائب رییس شورای اسلامی شهر سرعین با انتقاد شدید از دو شرکت توسعه گردشگری ایران و طلایه‌داران و سایر متولیان سرمایه‌گذاری در این پروژه اظهار داشت: ۱۷ سال است که به خاطر اختلاف شرکت سرمایه‌گذاری طلایه‌داران و شرکت توسعه گردشگری ایران و ترک فعل و کاسبی برخی مسئول نماها از بلاتکلیفی طرح، این پروژه همچون جنازه‌ای در وسط شهر به حال خود رها شده و اسباب نارضایتی و گله‌مندی مردم و مسافران را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه به صورت نصفه و نیمه و در قالب دو طبقه زیرین به عنوان مظهر چشمه‌های آبدرمانی ساری سو و اعصاب به حال خود رها شده و احتمال سقوط گردشگران و بروز حوادث خطرناک دور از انتظار نیست و ضرورت دارد هرچه سریعتر و بدون وقفه این پروژه گردشگری تعیین تکلیف شده و به سرمایه گذار جدید واگذار شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر سرعین گفت: متاسفانه آب این دو مجموعه به فاضلاب می‌رود و هیچ استفاده و بهره‌برداری از آب ساری سو و اعصاب سوئی نمی‌شود در حالی که انتظار می‌رود برای بهره‌برداری درست و اصولی از این مجموعه آبدرمانی به صورت مدرن و مطلوب اقدامات جدی و عملیاتی انجام شود.

وی گفت: متاسفانه در این ۱۷ سال مسئولان چه استانی و چه ملی به‌ هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده و صرفا به طرح دعوی دوشرکت یادشده بسنده می‌کنند که با این دلایل گره‌کور این پروژه نه تنها باز نشده و نخواهد شد بلکه به لبریز شدن صبر اهالی نیز منجر شده است.

بذری اظهار داشت: چندین بار مدیریت شهری آمادگی خودرا جهت سرمایه‌گذاری و احیای استخرهای سنتی ساری‌سو و اعصاب اعلام نموده‌اند اما با بی‌مهری مسئولان متولی نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی درادامه ضمن درخواست از مسئولان مبنی بر تعیین تکلیف پروژه مذکور اعلام داشت: رها شدگی در این پروژه با وجود خطرات و آسیب‌های مختلف تعجب همگان را به همراه داشته است و در این بین معلوم نیست مردم به چه گناهی باید این شرایط بلاتکلیفی را در هسته مرکزی شهر تحمل کرده و طعنه‌های گردشگران را به خاطر تعیین تکلیف نشدن این پروژه به جان بخرند.

خبرگزاری‌ها بارها در مورد این پروژه با مسئولان و مدیران و نمایندگان استان در مجلس مصاحبه‌هایی را منتشر کرده که هیچ کدام از این وعده مسئولان عملیاتی نشده و به نظر می رسد باید در این حوزه دستگاه‌های نظارتی و دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و هرچه سریعتر به بلاتکلیفی این پروژه سروسامان دهند.