شهردار منطقه ۵ شهرداری اهواز گفت:انتظاری که از مردم داریم این است که با پرداخت به موقع عوارض کمک حال ما در مدیریت شهر باشند و از صبوری مردم که در پروژه های عمرانی به خرج می دهند کمال تشکر را داریم.

وی گفت: ما در سال گذشته ۱۱۷ نفر پرسنل داشتیم که با تعیین وضعیت ها ۹۸ نفر در ستاد و ۱۱۱ نفر در فضای سبز و ۴۲ نفر هم در واحد پیشگیری از تخلفات حضور دارند و همچنین ۲۵۲نفر هم نیرو در واحد رفت و روب داریم.

شهردار منطقه۵ شهرداری اهواز ادامه داد: این منطقه در جنوب شهر قرار دارد از قدیم ایام به عنوان شهر صنعتی اهواز شناخته می شد؛ مانند لوله سپنتا، فولاد کاویان و… .این ها مجموعه ی هستند که جزو قدیمی ترین شرکت های شهر اهواز هستند.

دُر بیان کرد: از دهه هفتاد با توجه به قطعه جنوبی منطقه (پردیس) ۵۵۰ هکتار، زون توسعه شهری شناخته شد و تمامی تعاونی ها و مجتمع های انسانی وارد این منطقه شدند و سیزده مجتمع بزرگ انسانی شهر در منطقه پردیس مستقرر هستند‌

وی عنوان کرد: اشکالی که در این منطقه وجود دارد خط ریل راه آهنی است که منطقه را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده است، بخشی که در غرب قرار میگیرد شامل ملاشیه، کریشان ، شهرک اهواز و بعضی از این شرکت ها است ولی بخش بیشتر سکونتی و درمانی در بخش شرقی مانند پردیس ،شهرک پیام ، بیمارستان بزرگ بقایی و … قرار دارند.

این مقام مسئول گفت: در رابطه با نواحی شهری نیز باید گفت که شهرداری منطقه پنج دارای چهار ناحیه است و لازم است که تغییر نگرشی در ناحیه محوری انجام بدهیم و سرویس دهی بهتری را انجام بدهیم.

شهردار منطقه۵ شهرداری اهواز بیان کرد: بخشی از اراضی که در منطقه شرقی وجود دارد بخش اعظم آن دولتی است و در ناحیه غربی بعد از انقلاب ساخت و ساز صورت گرفته و فاقد سند می باشد که باید از طریق کمیسیون مستند سازی کاری صورت بگیرد که مردم بتوانند اسنادشان را دریافت کنند .

دُر افزود: مدت یکسالی که خدمت مردم هستم طبق قول هایی که داده بودیم تا جای امکان همه ی موارد انجام شد .

وی در ادامه در رابطه با کار های عمرانی فعالیتی نیز صورت گرفته، اظهارداشت: نور پردازی پل ملاشیه، آتش نشانی ملاشیه، زیر سازی خیابان الهادی، آسفالت کریشان، اصلاح هندسی اول پردیس، تکمیل رینگ پل ششم، اصلاح هندسی کوی مجاهد، تابلو ها و موارد ترافیکی، آسفالت خیابان های شهرک پیام نیز توسط قرارگاه خاتم در آینده نزدیک انجام می گیرد و پارک گلفام با قریب به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است. روز گذشته نیز بزرگترین زمین بازی با ۳۸۰۰ متر مورد افتتاح قرار گرفت.

آرش دُر گفت: طی روندی که شهردار اهواز مشخص کرده است ۳۰ میلیارد تومان مطابق همه ی مناطق کارهای آسفالتی انجام بدهیم و در کنار آن باید پروژه های دیگر را پیش ببریم ولی در مجموع اگر پروژه ای انجام نمیگیرد دلیلش این است که باید بگذاریم ابتدا آب و فاضلاب کار را تکمیل کند بعد ما میتوانیم ادامه ی کار را انجام بدهیم.

وی ادامه داد:یکی از بزرگترین مشکلات منطقه ۵ این است که آبیاری فضای سبز آن نود درصد به صورت تانکر و ماشین است و ۱۰ درصد آن آب شرب است در صورتی که باید آب خام مورد استفاده قرار گیرد با توجه به اینکه ما نزدیک رودخانه هستیم و همچنین صنایع بزرگی که در این منطقه وجود دارد و تاسیسات آبرسانی آنها خوب است می توانیم با یک توافق خوب و حمایت شورا این مشکل را برطرف کنیم البته با نورد لوله اهواز توافقی صورت گرفته که به این منطقه ۴ تا ۶ اینچ آبرسانی کنند.

شهردار منطقه۵ شهرداری اهواز در خصوص کار های فرهنگی که در منطقه انجام شده است، بیان کرد: کارهای فرهنگی روتین مطابق با شهرداری؛ اعیاد، مراسمات، سوگواری ها در حال انجام است و هشت مورد نقاشی دیواری در سطح این منطقه انجام شده است و ظرف کمتر دوماه چهار چمن مصنوعی به منطقه اضافه خواهد شد .

وی در پایان گفت: جا دارد تقدیر کنم از شهردار، اعضای شورا و علی الخصوص خود پرسنل شهرداری دارم و انتظاری که از مردم داریم این است که با پرداخت به موقع عوارض کمک حال ما در مدیریت شهر باشند و از صبوری مردم که در پروژه های عمرانی به خرج می دهند کمال تشکر را داریم.

  • نویسنده : حدیث کریمی