مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با شناسایی آسیب ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل، می توان ضمن کاهش نقاط ضعف و افزایش بازدارندگی، از مجموعه‌ها‌ی تولیدی در برابر حوادث مختلف حفظ و صیانت کرد.

به گزارش تایماز نیوز، محمد اهلی در جلسه کمیته پدافند غیرعامل این شرکت که به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به مواجه واحدهای تولیدی در برابر انواع تهدیدات و خطرات طبیعی و غیرطبیعی، شرکت شهرک‌های‌صنعتی نقش مؤثری در اجرای اهداف پدافند غیرعامل درحوزه‌ ‌حفظ زیرساخت‌های‌صنعتی برعهده دارد.

اهلی با اشاره به اهمیت اصل پیشگیری و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل حوادث و تهدیدات، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی توانمند و با مسئولیت، مهم‌ترین سرمایه یک واحد تولیدی در برابر تهدیدات و حوادث به شمار می آید که با آموزش واحدهای تولیدی می توان، آسیب های احتمالی را در زمان وقوع حوادث به کمترین میزان ممکن کاهش داد.

وی افزود: در حوزه آموزش، اقدامات موثری در خصوص ارتقاء دانش شاغلین و مدیران واحدهای تولیدی انجام شده است که با برگزاری دوره های آموزشی رایگان تلاش شده است تا میزان توانمندی و آمادگی واحدهای تولیدی در مواقع وقوع خطر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از دیگر کارهای انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را احداث و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی برشمرد و افزود: احداث ایستگاه های آتش نشانی در شهرک های صنعتی از جمله مواردی است که به منظور حفظ و صیانت از جان و مال واحدهای تولیدی انجام می شود که در این خصوص تاکنون ۶ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهرک های صنعتی استان احداث و راه اندازی شده است.

وی کنترل و هدایت آب های سطحی، طراحی و زون بندی شهرکهای صنعتی بر اساس نوع تولید و ممیزی و شناسایی واحدهای پرخطر را از دیگر وارد اجرا شده در شهرک های صنعتی استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی جزو تأسیسات حساس و زیربنایی کشور محسوب می شوند تلاش برای حفظ امنیت این شهرک‌ها‌ امری ضروری بوده و جزو برنامه های اساسی این شرکت قرار دارد.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل