کوثر- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: رودخانه قزل‌اوزن ظرفیت عظیم آبزی‌پروری در جنوب استان اردبیل است و این قابلیت باید احیا شود.

به گزارش تایماز نیوز به نقل از  خبرنگار مهر، محمد اله‌بخش عصر چهارشنبه در نشست مشترک با فرماندار کوثر اظهار کرد: پرورش ماهیان خاویاری مسیر جدید اشتغال و تولید ثروت در اردبیل است که نباید این بخش در توسعه استان مغفول بماند.

وی با بیان اینکه شهرستان کوثر جز شهرستان‌های مستعد در زمینه آبزی‌پروری است، تصریح کرد: رودخانه قزل‌اوزن ظرفیتی مهم و ارزشمند در این شهرستان است که بهره‌برداری لازم و کافی در زمینه آبزی‌پروری تاکنون انجام نشده است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل وجود منابع آبی متعدد این شهرستان را برای تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری مناسب دانست و گفت: ظرفیت های سرمایه‌گذاری فراوانی با هدف تولید و اشتغالزایی در حوزه کوثر وجود دارد و شیلات استان با تمام توان در راستای راه‌اندازی مجتمع‌های پرورش ماهیان خاویاری تلاش خواهد کرد.

اله‌بخش افزود: پرورش ماهیان خاویاری در اردبیل بدون شک گامی مهم در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و ایجاد اشتغال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهمی که در استان توجه کمتری به آن شده ایجاد مجتمع‌های ماهیان خاویاری بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته برای ایجاد زیرساخت‌های لازم آبزی‌پروری، اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

اله‌بخش اضافه کرد: شهرستان کوثر به لحاظ اقلیمی برای پرورش ماهیان خاویاری جز مناسب‌ترین مناطق استان بوده و می‌توان با هدایت سرمایه‌گذاران، برای تولید این محصول مهم چشم‌انداز روشنی متصور شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع ماهیان خاویاری با ظرفیت بیش از ۳۰۰ تن در محدوده رودخانه قزل‌اوزن در زمینی به مساحت چهار هکتار و با مشارکت شرکت کندوان پارس انجام خواهد شد.