مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: صحت عملکرد تعداد ۲۹۲ وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در ۸ ماه سال جاری در اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تایماز نیوز، علایی در بازدید از واحدهای صنفی استان اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری بخشی از خدمات دولت به بخش خصوصی با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده این اداره کل صحت عملکرد تعداد ۲۹۲ وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در ۸ ماه سال جاری در اردبیل مورد بررسی قرار گرفت.

وی هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش را اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد و وسایل توزین عنوان کرد و گفت: آزمون دوره‌ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به تداوم آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبک تا پایان سال جاری در شهرستان‌های اردبیل، بیان کرد: از اصناف تقاضا داریم با بازرسان این طرح همکاری لازم را به عمل آورند که در غیر این صورت به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

علایی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم هنگام خرید برای حفظ حقوق و اطمینان از صحت عملکرد وسیله سنجش، به وجود برچسب معتبر صحت عملکرد استاندارد که توسط آزمایشگاه همکار بر روی ترازوها نصب می‌شوند، توجه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.