استاندار اردبیل توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل را از مهمترین ارکان توسعه استان ذکر کرد و گفت: در سال گذشته با اقدامات جهادی کارکنان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدامات چشمگیری در خدمات رسانی به مردم انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تایماز نیوز؛ سید حامد عاملی در آیین تجلیل از راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: شرایط اقتصادی استان اردبیل در مقایسه با متوسط کشوری شرایط مناسبی نیست و نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و همدلی و همراهی همه عزیزان برای افزایش تولید کالا و خدمات و جبران عقب ماندگی‌های استان ظرف دو سال آینده هستیم.

وی با بیان اینکه جبران عقب ماندگی‌های استان با توجه به ظرفیت‌های موجود شدنی است، توسعه زیرساخت‌ها را یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: اگر نتوانیم توسعه زیرساخت‌های استان را به یک نتیجه و سرانجام مناسبی برسانیم، در بحث اقتصادی هم مشکل خواهیم داشت.

مقام عالی دولت در استان اردبیل خاطرنشان کرد: با همدلی و همراهی موجود در استان برای توسعه شقوق مختلف جاده‌ای، ریلی و هوایی شرایط مناسبی فراهم شده و اقدامات اساسی از شمال تا جنوب استان در حال انجام است.

عاملی در ادامه با قدردانی از زحمات و تلاش‌های راهداران اظهار کرد: راهداری فعالیتی است که شب و روز ندارد و راهداران نقش غیرقابل انکاری در خدمات رسانی به مردم و فعالیت‌های اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

وی فعالیت‌های راهداران استان در طی یک سال گذشته را جهادی عنوان کرد و گفت: شاید در یک سال گذشته به اندازه چهار سال قبل از آن در بخش‌های مختلف حمل و نقل جاده ای کار انجام شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: سال گذشته علیرغم مشکلات و محدودیت‌های مالی بیش از ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی بهسازی و ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد و آمار و ارقام نشان دهنده این است که خدماتی که در یک سال گذشته انجام شد در مقایسه با گذشته چشمگیر بوده است.

عاملی با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری در برخی مناطق استان اظهار کرد: علیرغم بارش‌های سنگین، که البته خیر و برکت بود، هیچ گاه شریان‌های اصلی استان مسدود نشد و هر وقت مسیری دچار انسداد می‌شد، بلافاصله راهداران مسیرها را باز می کردند که این امر هم در تامین اقلام مورد نیاز مردم و هم در روند اقتصادی استان بسیار مهم بود.

وی یادآورشد: برای تولید کالا و خدمات در بخش‌های مختلف استان کارهایی در دست اجرا است که امیدواریم با به ثمر نشستن این اقدامات ظرف سه سال آینده با افزایش ثروت عمومی و رونق اشتغال در استان شاهد ثمرات شیرین این اقدامات باشیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی در بخش حمل و نقل مسافری و باری گفت: حمل و نقل و لجستیک از حوزه های بسیار مهم اقتصادی است و اگر ما از این ظرفیت بی‌نظیر استان استفاده مناسب کنیم، قطعاً باعث رشد و توسعه اقتصادی استان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به عزم دولت برای تامین مسکن برای همه کسانی که حائز شرایط هستند، گفت: در مجموعه حمل و نقل هم اگر کسانی این شرایط را دارند، الان امکان ثبت نام وجود دارد.

عاملی یادآورشد: در تمامی شهرستان‌ها زمین مورد نیاز تامین متقاضیان شده در اردبیل مشکلاتی در این بخش وجود داشت که این مشکل هم الان برطرف شده و امکان ثبت نام وجود دارد.

استاندار اردبیل در پایان گفت: اگر اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها خودشان هم بخواهند برای بحث مسکن اقدام کنند آماده‌ایم زمین مورد نیاز آنها را تامین کنیم.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل