بهار از راه رسیده و شهرداری اهواز آغوش گشوده به پیشواز نوبهار، خورشید در درخشان ترین رُخ، جلوه گر گردیده، باران هر چه پلشتی و غبار بر چهره خسته شهر بود شسته و اشجار و ازهار متجلی شدند به احسن وجه، بر رُخ گل و گلسار ژاله نشسته و مژده حیات به باغ و بر رسیده، زیباترین سرود هستی باردیگر در حال سرودن است و بلبل بر شاخسار در حال نشیط، گوشه و کنار شهر نمونه خروار گشته از گلستان هستی، سرخ و زرد و کبود در هم تنیده اند هر چه رنگ و هر چه عطر.

تایماز نیوز / به گزارش پایگاه خبری هنر قلم و به نقل در شهرداری اهواز، اینجا اهواز … شهری که با گُل آرایی و گُلکاری های بی نظیر شهرداری اهواز، حالا سبزتر و بالنده تر از همیشه، گلگون و گلفام و لبریز از جمال و نیک منظر شده است‌.

رویای هر شهروندی نفس کشیدن در پیشگاه گل و گیاهان نورسته است و چه موهبت و ارمغانی روح پرورتر از این که عاشقی به معشوقش برسد. باغبان های شهرداری در حاشیه خیابان ها فرش هایی از گل می بافند؛ رج به رج، گره به گره و ذات جمیل پروردگار را بند به بند گره می زنند به چشم های نجیب مردم اهواز …

روزهای منتهی به نوروز است و همه در تکاپوی تهیه و تدارک عیدانه ها. بوی عید تا عمق جان عابران و راکبان خودروها نفوذ می کند.

مجموعه شهرداری اهواز سخت مشغول پیراستن آلودگی و غبار از چهره شهر است؛ از باغبان ها و پاکبان ها و نقاش هایی که مشغول رنگ آمیزی اند گرفته تا نیروهای فنی و مهندسی و ترافیکی هر کدام به گونه ای ایفای نقش می کنند تا شهر اهواز برای میزبانی بهار، آماده شود.
گوشه و کنار شهر با اطلسی ها و بنفشه های نورسته گلباران می گردد.

بوستان ها، خیابان و کوچه ها و معابر میزبان گل های رنگارنگ و چشم نواز می شوند.
شهروندانی که این روزها ساعات بیشتری را در سطح شهر می گذرانند نو نوار شدن اطراف و اکناف خود را می بینند و از نزدیک تغییر حال و احوال شهر را احساس می کنند.
اهواز قبای تیره و خموده را از تن درآورده و ردایی از گل و شکوفه بر قامتش نقش بسته به غایت برازنده، مهیا برای حضور در جشن طبیعت، همپای شادمانه های مردمش.
گلهای اهواز سر از گریبان بیرون می آورند تا به خورشید سلام بدهند و به دل مردمان این دیار راه پیدا کنند و شادی زندگی و امید را همچون شیره ای شیرین در کام و جانشان بریزند.
لبخند گلها دوست داشتنی است خاصه هنگامی که این لبخند بر وجاهت و زیبندگی شهر بیفزاید.

گل های کاشته شده در خیابان ها و کوچه ها از سر و کول شهر بالا می روند پُر بارتر از هر سال … آن طور که رضا امینی شهردار اهواز اعلام کرده امسال پنج برابر سال قبل گُلکاری شده طوری که کثرت میزان گل در کوی و برزن ملموس و غیر قابل انکار است!
زمین های خشک و خالی از سبزی جای خود را به درختان مثمر و بومی می دهد‌.
مشاطه شهر عروس چمن را به لعبت های مسحور کننده زینت کرده و روزهای شورانگیزش را می سازد.

شب های مهتابی شهر را هم حال و هوایی دگر فراگرفته، زیباسازی و نورپردازی پل ها بر فراز بزرگ ترین و زیباترین رودخانه ایران-کارون- و انعکاس نور در آب؛ مسخ می کند هر بیننده ای را که در پی درک رموز بی بدیل هستی است.
بهار آمده است و اینک شهرداری اهواز تمام قد ایستاده تا بهار امسال به یکی از زیباترین و خاطره انگیزترین بهارهای تاریخ اهواز مُبدل شود.

به امید بهاری شدن دل های مردم نجیب اهواز …