رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی، رفتار بی‌طرفانه دادستان‌ها با محوریت قانون را بهترین پشتوانه برای برگزاری انتخاباتی سالم عنوان کرد.

تایماز نیوز/  حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در نشست با دادستان‌های استان اردبیل ضمن تبریک و تسلیت شهادت سرداران مدافع حرم در حمله اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در سوریه گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر ۲ پایه اسلام و مردمی بودن استوار است و انتخابات بهترین تجلی مراجعه نظام به رای و نظر مردم است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره در حال توطئه و ضربه زدن به این ۲ پایه بوده‌اند و در تلاش هستند با دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق‌های رای، مردمی بودن نظام اسلامی را به چالش بکشند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب و مهیا کردن لوازم برگزاری انتخابات بیان کرد: امنیت در جریان برگزاری انتخابات خط قرمز تشکیلات قضایی استان است و دادستان‌های حوزه‌های قضایی به شدت با برهم‌زنندگان امنیت روانی شهروندان بر اساس قانون برخورد خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی انتخابات اضافه کرد: انتخاب افراد بی‌طرف و توانمند در هیات‌های اجرایی از مسائل مهم در برگزاری انتخابات سالم است و از این رو باید افراد با نهایت دقت نظر انتخاب شوند.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را خاطرنشان کرد و گفت: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلف‌ها و جرم‌ها در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند و زمینه لازم برای استفاده از ظرفیت بالای آن به منظور ترغیب آحاد مردم شریف استان به شرکت در انتخابات را مهیا نمایند.

نشست فوق‌العاده رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با دادستان مرکز استان و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان با محوریت انتخابات با دستور کار ارائه راهکارهای اجرایی به منظور پیشگیری از جرم‌ها و تخلف‌های انتخاباتی در روز رای‌گیری و بررسی وضعیت زیرساخت‌های برگزاری انتخابات برگزار شد.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارای پنج حوزه انتخاباتی شامل اردبیل، نیر، سرعین و نمین، خلخال و کوثر، پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز، مشگین‌شهر و گرمی مغان است و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱ اسفند همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.