در بازدید از کارخانه لینترگیری کاشمر عنوان شد:

تولید سالانه ۱۳۰۰ تن بذر پنبه در کارخانه لینتر گیری کاشمر

  پرینت
تولید سالانه ۱۳۰۰ تن بذر پنبه در کارخانه لینتر گیری کاشمر
شناسه خبر : 17101 | تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷ | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :
طی بازدید مسئولین استانی وزارت جهاد کشاورزی از کارخانه لینترگیری کاشمر عنوان شد: سالانه 1300 تن بذر دلینته پنبه در این کارخانه تولید می‌شود که کاهش مصرف بذر، تسریع در جوانه‌زنی و تراکم مناسب منجر به افزایش تقاضا از جمله مزایای بذر‌های پنبه بدون کرک است.
تایماز نیوز/ به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ مجری طرح پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی و برخی دیگر از مسئولین جهاد کشاورزی خراسان رضوی از کارخانه لینترگیری کاشمر بازدید به عمل آوردند.

مجری طرح پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید خود از کارخانه لینترگیری کاشمر گفت: هدف اصلی ما از این بازدید آگاهی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود، وضعیت تولید و آشنایی با مشکلات و مسائل و ارائه راهکار در راستای رفع مشکلات تولید این‌گونه واحدهای تولیدی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: کارخانه لینترگیری کاشمر به عنوان تنها کارخانه تولید بذر پنبه شرق کشور ظرفیت کرک‌زدایی بذور را از سراسر کشور دارد و خوشبختانه با افزایش آگاهی کشاورزان در چند سال اخیر استقبال از بذرهای پنبه بدون کرک افزایش چشمگیری داشته است.

غلام حسین ساربان افزود: با توجه به فعال بودن تنها دو کارخانه کرک‌زدایی پنبه در کشور، فرایند کرک‌زدایی بذور طبق برنامه زمانبندی مشخص انجام خواهد شد تا نیاز بذر پنبه کشور و حتی صادرات بذر تامین شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر نیز ضمن همراهی مسئولین مربوطه در این بازدید گفت: کارخانه لینترگیری کاشمر در سال ۱۳۷۶ احداث شد و یکی از محدود واحدهای تولید بذر پنبه در کشور است که بذر اکثر نقاط کشور را تأمین می‌کند که همین امر موجب می‌شود مسئولیت همه ما در حفظ و نگهداری این مجموعه چند برابر شود.

کاظم قربان پور با اشاره به تولید سالانه ۱۳۰۰ تن بذر دلینته پنبه در این کارخانه افزود: کاهش مصرف بذر، تسریع در جوانه‌زنی، سبز شدن مطلوب گیاه و تراکم مناسب منجر به افزایش تقاضا، ازجمله مزایای بذر‌های پنبه بدون کرک است.

وی ادامه داد: ساجدی و ورامین از مهمترین ارقامی است که در کارخانه لینترگیری کاشمر دلینته می شود و بر اساس تحقیقات به دلیل تولید در داخل کشور به لحاظ ژنتیکی از بسیاری از بذرهای دیگر که از سایر کشورها وارد می شود کیفیت بالاتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر نبود تکنولوژی ماشین‌آلات روز دنیا و مستهلک بودن ادوات کارخانه را از مهمترین مشکلات موجود دانست و افزایش بهره‌وری و ارتقاء ظرفیت کرک‌زدایی را در گرو تجهیز کارخانه عنوان کرد.

قربان پور اظهار داشت: از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی تقاضا دارم همانند گذشته همکاری همه جانبه خود را در راستای حمایت و پشتیبانی برای رونق و فعالیت و به روزرسانی دستگاه‌های فرسوده و تخصیص اعتبار برای این واحد تولیدی ارزشمند داشته باشند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کارخانه لینترگیری کاشمر روزانه و بطور متوسط حدود ۱۳ تن بذر پنبه، دلینته می شود که بطور مستقیم باعث ایجاد شغل برای ۲۰ نفر شده است.

برچسب ها
اخبار مشابه
بزرگترین سایت پرورش ماهی استان در شهرستان مشگین شهر
گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
عملیاتی شدن حذف کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه های زنجیره ای جانبو/ فروشگاه ها در حال تکمیل زیرساخت‌های خود برای حذف توزیع رایگان کیسه های پلاستیکی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.